Annons:
Etikettövrigt
Läst 7045 ggr
kerstinjo
2009-05-08 00:00

Ny på Beroenden?

Jag föreslår att du börjar så här:

  • 1. Tryck på knappen "Artiklar" under nyckeln uppe till vänster. Om du scrollar ner hittar du ämnesrubriker. Klicka på dessa och se vilka artiklar som finns. Under varje rubrik kan du ställa frågor eller lämna egen information.
  • 2. Tryck på knappen "Hem" som också finns under nyckeln. Om du scrollar ner finner du liknande ämnesrubriker som tidigare. Här finns diskussioner inom en rad olika ämnen. Kanske kan du bidra med egen kunskap?
  • 3. Vill du berätta eller fråga något? Tryck på knappen "Skriv inlägg" under de tidigare nämnda knapparna. Välj en tydlig rubrik och placera ditt inlägg i lämplig grupp (ämnesområde).

Som ny finns det en del att sätta sig in i. Som en hjälp har Niklas (en av killarna bakom iFokus-konceptet) gjort en rad instruktionsfilmer kring iFokus olika möjligheter. Nedan finns länkar till filmerna:

Har man problem - oftast av "teknisk" natur - här på iFokus så kan man också ställa frågor på den särskilda support-sajt som finns.

Efter ni blivit medlem är det en god idé att klicka på "Min personliga sajt" uppe till höger. Då aktiverar ni nämligen er egen sida.

Genom att klicka på "Mina inställningar" hittar ni möjligheter att anpassa er sida. Skriv gärna något om er själva. Lägg någon bild i fotoalbumet osv…

En del hjälp finns i filmen;

(Tack Anders E)

 Kerstin 

 

  • Redigerat 2020-11-09 13:59 av Draken
Annons:
[Beavis]
2009-05-23 16:35
#1

Hej jag kom inte på något bättre ställe att skriva det på så jag har en fundering på en förbättring, Om den inte redan finns och jag missat den?

Berätta då för mig vart den finns och hur man gör.

Till saken:

- För att inte skapa nya trådar hela jämrans tiden borde det finnas en sökfuntion där man söker bland trådar och inlägg. Begränsa gärna sökningen till just forumet

- Söj på sajten funktionen är alldeles för simpel man borde kunna specificera sökningarna mer, Se "goggle, eniro etc…"

Tack för ordet

kerstinjo
2009-05-23 23:39
#2

Något att framföra till killarna på iFokus, annars tycker jag att många Gooles sökningar hamnar är.

 Kerstin 

 

[Beavis]
2009-05-24 01:17
#3

Jo men vad jag menade var att det skulle bli lättare att söka efter specifika trådar/ämnen här på forumet. man får ju svar från hela iFokus om man söker däruppe.

patti2
2009-05-24 01:30
#4

Den funktionen har jag också saknat.

gatonegro
2011-03-09 11:21
#5

En fråga….var finns smajlisar nu…hittar inga, bara en tom sida..

[Beavis]
2011-03-09 18:18
#6

#5 De finns där de var tidigare under gula smajlisen i verktygsraden här i inläggsrutan. Den laddade möjligen långsamt i början nu efter uppgraderingen.

Annons:
gatonegro
2011-03-10 15:05
#7

Får tacka för hjälpen men tyvärr ser jag bara en tom sida, står enbart "Text". Finns ingen gul smajlis…märkligt.

[Beavis]
2011-03-10 20:59
#8

Jonstigt? kolla dina inställningar. till höger om TEXT finns som du upptäckt textrutan du skriver i, och ovanför den finns verktygsraden.

Jag ser den så felet ligger troligen inte här. Fråga gärna på datorn.ifokus om du inte får det att fungera.

ObestämdGuld i munFoten i munnen

gatonegro
2011-03-11 15:26
#9

Tack för hjälpen men ser ingen verktygsrad, så märkligt. Får fråga på datorn.ifokus….

Upp till toppen
Annons: