Annons:
Etikettberoende
Läst 1340 ggr
ayseayse
12/25/13, 9:06 PM

energi dryck beroende?

Hur ska jag göra för att sluta jag klara max 3 dagars uppehåll utan power king , monster eller red bull. Jag dricker mellan 6 till 7 om dagen. Jag är beroende men kan inte bryta eller sluta försökt dra ner de går inte.

Annons:
Svarttusch
12/25/13, 9:16 PM
#1

Tyvärr är det nog bara att härda ut. Var beredd på de abstinensbesvär som kan komma. Det är väl främst huvudvärk kan jag tänka mig, men det blir ju bättre tillslut. När behovet blir som värst kanske man kan byta ut till att dricka vatten, kran eller kolsyrat?

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Lonewolf
3/23/14, 4:03 PM
#2

Hej Ja inte är det kul att upptäcka att man är beroende av läsk och energidryck. Jag drack eller drack det gjorde jag inte jag hällde i mig mellan 6 och 10 energidryck om dagen plus att jag altid hade en colaflaska i närheten så det blev mellan 1 och2 liter cola oxå per dag. Vändningen kom när jag träffade en tjej och jag ville ju inte visa hur mycket läsk och energidryck jag drack varje dag så jag struntade i colan och det andra när jag träffade henne med påföljden att jag fick migrän och spydde som en gris :-( Den första veckan drack jag bara cola men nog sög det i magen när jag gick förbi hyllorna med energidryck och så var det under ca 2 veckor sedan blev det bara bättre och bättre och nu har jag slutat med cola och godis oxå och mår toppen. Tyvärr är det nog bara att härda ut tills du är fri. Du kan kanske prata med din vårdcentral om dom kan ge dig några tips. Lycka till

Upp till toppen
Annons: