Annons:
Etikettberoende-av-sex-kärlek-och-relationer
Läst 3309 ggr
vallhund
2014-07-13 06:44

Sexmissbrukare

"Hjärnaktiviteten hos sexmissbrukare har stora likheter med den hos drogmissbrukare. Det visar en ny studie."

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/sexmissbrukares-hjarnaktivitet-har-undersokts-av-forskare/

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
thenameless
2014-07-13 10:00
#1

Jo man får ju ofta en kick av sex som sitter i ett par timmar, Så det kan jag förstå Att sen jaga den kicken och offra allt för den, är ett stort steg som kanske mest drabbar beroendepersonligheter?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Freke
2014-07-13 17:37
#2

Ofta är det enklast att buta ut ett bruk mot ett annat, allt för att koppla av det första.

Tror det är därför det är så enkelt att få vissa att bli religösa, då de mataas med att gud är god bla bla bla…
Eftersom man trots allt är brukare/missbrukare..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

vallhund
2014-07-14 00:28
#3

Ja frälsning funkar för många, så länge det varar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Freke
2014-07-14 21:03
#4

Ursäkta men det här kommer säkert att provocera:

Frälsning fungerar för klentrogna, en annan som är motsatsen funkar det aldrig för, sex funkade bättre..
Jag önskar att jag kunde bli religös, för det verkar enkelt, men eftersom man är skeptiker, ifrågasättande så lär jag nog aldrig bli det…

Men trots allt en gamal brukare, har inte sett mig som missbrukare någonsin.. När jag brukade droger, så kunde jag trots allt vara utan det, men livet var enklare med det.. Samma sak med sex, visst kan jag klara mig utan det men det brukar omgivningen märka när det gått en tid, så du brukar de be mig skaffa någon att leka av mig med…
För det är en lek för mig, förhållanden fungera jag inte i så då får det bli ett antal olika tillfälliga partners istället..
Och det har blivit alldeles för många i en normal människas liv

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

vallhund
2014-07-14 22:45
#5

Vad är en normal människa, alla de som alla refererar till o som inte finns? Hur många som är för många beror ju på i vilket sammanhang o i vilken tid man levt/lever.

I min värld är missbruk när man mot bättre vetande inte kan låta bli, när man jagar själva kicken o låter världen fara o flyga.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Freke
2014-07-14 22:49
#6

Då är jag väl i din värld en viss missbrukare?
Vet att mot bättre vetande, men det ger mig ingen kick, skiter förvisso i vad världen anser om mitt agerande..
Men försöker trots allt inte skada andra på vägen, undviker även att skada mig själv i mina handlingar..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Annons:
Viktor1111
2014-07-15 01:30
#7

#0 ny för dig kanske

VildaVittra
2014-07-15 14:27
#8

#7 Du kanske inte såg att Vallhund citerade?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Freke
2014-07-15 18:39
#9

#7 Är det inte nytt för dig?
Då jag varit "miss"brukare av både droger och sex..
Och för mig är det nytt, då har jag ändå varit brukare i 40år..

Och jag känner inte igen mig i det som TS citerar…

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Viktor1111
2014-07-17 15:49
#10

#9 inte nytt för mig inte!Jag har haft problem med både sexmissbruk och droger.Drifterna är minst lika stora .Eftersom jag varit på avgiftning och behandlingar x-antal gånger under årens lopp,har jag fått lyssna på olika föredrag och viss "utbildning" har ingått i vissa behandlingar och då har det här tagits upp

Upp till toppen
Annons: