Annons:
Etikettlagar-politik-o-samhällsdebatt
Läst 2377 ggr
vallhund
7/28/14, 5:50 AM

E cigaretter ofarliga eller farliga?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
M A N I N A N
7/29/14, 9:50 AM
#1

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/319838?programid=412 20 min långt radioprogram om e-cig Vet inte hur jag ska göra för att få länken klickbar, men det sändes i P1 Vetandets värld den 5 feb

Wellcraft
7/29/14, 2:55 PM
#2

Jag tror inte e-cigg är farligare än att bo i stan & andas in avgaser dag ut & dag in.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

thenameless
7/29/14, 6:14 PM
#3

#2 Beror på vilken stad du tänker på?

Beijing eller någon annan kinesisk storstad har du nog rätt i klår e-ciggen

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Wellcraft
7/29/14, 7:16 PM
#4

#3 Vilken som helst där man bor nära vägar.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Gronstedt
7/30/14, 8:55 AM
#5

Det jag finner märkligt är att man verkar få använda e-cigaretter precis var som helst utan hänsyn till andra. De producerar ju ändå "avgaser" som innehåller diverse kemiska ämnen (http://tobaksfakta.se/nyheter/studie-visar-skadliga-partiklar-i-e-cigaretters-anga/). Man förbjuder parfymer inom vården, men detta ska vara tillåtet? Det är kanske att sila mygg och svälja kameler.

Det enda jag hittat om regler är att Statens folkhälsoinstitut uttalat att samma regler som för vanliga cigaretter "bör" gälla(http://tobaksfakta.se/nyheter/statens-folkhalsoinstitut-rokforbud-bor-galla-aven-e-cigaretter/).

thenameless
8/1/14, 6:25 PM
#6

#5 Är inte det själva grejen att de inte ska producera märkbara avgaser? eller har jag missuppfattat saker igen?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
catcult
8/1/14, 7:38 PM
#7

Jag har vejpat i över ett år och det är det bästa beslutet jag någonsin tagit! Luktsinnet är på topp, jag är lika pigg som innan jag började röka, har samma energi som en tonåring, konditionen är på topp, jag luktar gott, kläderna luktar gott och mat smakar fantastiskt. För att inte tala om att det med största sannolikhet ökat min förväntade livslängd med ett flertal år. 👍

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Gronstedt
8/2/14, 10:28 AM
#8

#6: Läs gärna länkarna i 5. Rökarens lungor absorberar inte allt.

thenameless
8/3/14, 11:23 AM
#9

Okej enligt första artikeln drr man i sig ett gäng tungmetaller genom e-ciggen, Det är mindre bra

I andra artikeln/blogginlägget pratas det om att folk kommer börja suga i sig e-cigg där det är rökförbud pga att tobaksröken försvunnit, men inte gifterna…

Låter inget kul det heller, Slutsats: Sluta röka på riktigt gott folk

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[fajjan]
8/22/14, 11:06 PM
#10

Har använt några E-cigg, jag som astmatiker kände besvär från luftvägarna men om dom är farliga eller inte vet jag inte.

thenameless
8/23/14, 8:13 PM
#11

#10 De innehåller ju samma gifter som vanliga cigg. Det är väll baratobaken man slipper? Sen har de säkert i ett gäng nya häftiga gifter/droger för att öka beroendet?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: