Annons:
Etikettberoende
Läst 10475 ggr
roza
9/16/14, 6:27 PM

Subutex AT (Avtändning)

Hej jag tog heroin efter ett 2 månaders uppehåll (var på det i typ 2 år från och till mot slutet nästintill varje dag*).
Jag tog det i ca 3v, sen gick jag över på subutex ca 2mg första dagarna sen 1mg några dagar och sen 0,5mg några dagar till, totalt ca 14 dagars nedtrappning.

snart har 78h gått sen sista dosen.

Tips är fiberrik mat typ grönsakssoppa men knäckebröd till (gör magproblemen mindre), en halv öl på dagen/kvällen några valium för att kunna sova och röka lite cannabis mot kramperna i kroppen. Ta gärna en promenad minst om dagen.
Detta fungerar på mig.

Nu undrar jag hur lång AT (Avtändning) kommer jag att ha, det värsta bör väl lägga sig om 2-3 dagar skulle jag tro DVS jag är halvvägs.

Det svåra är inte att sluta för mig iaf, det svåra är att fortsätta sluta, efter ca 2v är det som värst psykologiskt tycker jag superrastlös och man tycker allt är tråkigt men man mår bra fysiskt!

Annons:
roza
9/16/14, 6:38 PM
#1

Någon som kan bekräfta mina påståenden om att jag bara kommer lida i 2-3 dagar till?

thenameless
9/16/14, 7:26 PM
#2

Hej, först bra jobbat!

Sen ska jag säga att jag inte har personlig erfarenhet av att sluta med herin eller subutex. Men jag tror attt det är omöjligt att säga exakt hur länge du ommer att ha abs? det är nog individuellt.

Kämpa på, det ger sig så småning om och kommer att vara värt det.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

roza
9/17/14, 9:58 AM
#3

Nu har det gått en dag till typ (om några timmar)
Kan inte säga att jag mår bättre idag kl 21 har det gått 92h sen sista dosen, magen krampar och jag fryser och ja allt är skit men jag mår psykiskt bra då jag känner mig ganska stark, som sagt jag är bra på att sluta…

roza
9/17/14, 10:12 AM
#4

Endorfinerna i kroppen har slutat producerats/frigöras normalt, det är därför jag mår såhär, det vet jag.
Tycker dock att det är helt sjukt att man inte kommit på en medicin som gör att kroppen producerar och frigör mera endorfiner. Det hade satt stopp för eventuellt missbruk och vanebildning, men i stället lägger läkemedelsbolagen bara en massa pengar på att utveckla nya opiater/opioder.

SSRI påverkar serotonin/dopamin,  för att alla drabbas av ångest och depression från och till, därför är det lönsamt att ta fram just den typen av mediciner, men när det gäller missbrukare så vill man ju hellre att de blir beroende av "statligt heroin" (som dessutom gör att du inte kan ta andra opiater/opioder) Tillfällighet?

I think not….

thenameless
9/17/14, 10:54 PM
#5

Kämpa på roza. du kommer fixa det. Om du börjar svikta tänk tillbka på helvetet du haft när du pundat. Då kommer du orka en stund till. Det blir bättre

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

roza
9/18/14, 7:20 AM
#6

Idag fick jag bara några få timmars sömn om man läger ihop det, ändå förhållandevis bra iom förutsättningarna.

Min mamma och pappa har båda haft missbruksproblem (pappa har det fortfarande) Jag vet var jag inte vill sluta som.

Idag är nog värsta dagen hittills och då har det ändå gått över 100h, antar att i morgon börjar jag må bättre…..

Annons:
thenameless
9/18/14, 6:32 PM
#7

kämpa på… dcet blir bättre men ibland blir det värre innan det blir bättre. Och som du sade du vill inte sluta som dina föräldrar(åtminstonde inte som pappa)

heja

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

roza
9/19/14, 10:03 AM
#8

Tack för stödet!

Jag är nu inne på dygn6 dvs det har gått över 120h :) känner mig lite bättre skulle jag vela påstå :)

Ska dricka en kopp te så att jag får kontroll på frossan jag känner och försöka äta utan att kräkas!

Heroin är inget o leka med, tiden flyger iväg och vips har det gått 1 år utan att man gjort något konstruktivt med sitt liv.
Jag har turen att förutom att lära mig av mina misstag så vill jag inte göra min mamma/pappa besvikna och jag har på nära håll beskådat hur deras liv sket sig, dessutom har jag sätt hur min pappa låg i ett rum som han hyrde med några kompisar, rummet var fyllt med kanyler som t.o.m. stack upp ur vissa madrasser, sätt dom skjuta de mest orena drogerna man kan få tag i, eller bara sitta och pumpa in och ut vanligt blod för att det påminner om att ta en fix, detta är nog en av de bidragande faktorerna som gjort att jag aldrig skjutit även om jag är helt orädd för nålar.
Kompisar har dött, tur det inte var några nära vänner, dom står väl på tur då dom faktiskt inte är speciellt sugna på att sluta. 
Jag hoppas på ett snabbt och lidelselöst tillfrisknande eller en snabb och snabb och smärtfri död för de som fortsätter, detta gäller mig själv med då man inte ska ropa hej ropa förrän man är över bäcken!

thenameless
9/19/14, 8:49 PM
#9

Ta hand om dig i helgen lycka till

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

roza
9/20/14, 1:13 PM
#10

Helgen gick bra jag mår bättre nu, trots att jag är lite bakis.
Fortfarande skakig men stabil. Dag7 140h+ gångna!

thenameless
9/20/14, 11:16 PM
#11

Jag vet inte om det är så bra att du dricker alkohol när du tänder av? du kan ju förväxla abstinensen etc med  bakfyllemåendet?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

roza
9/21/14, 10:54 AM
#12

Ja, det vet jag, bakfyllan gör att man får mer ångest men om man har benzodiasipiner så spelar det ingen roll tog min sista benzo igår och mår idag bra.

Psykiskt dåligt har jag svårt att må (Till skillnad från de flesta andra jag känner)
Det värsta tyckte jag var kramperna och det allmänna sjukdomstillståndet.
Jag vet vad och hur man ska göra för att gå av. Jag har jobb och stadig relation till min tjej så det underlättar ju en del!

Nu blir det inga fler droger för min del, inte ens alkohol eller cigg, bara cannabis någon gång då och då för att krydda till vardagen :)

Dag 8 nu mår bra i kroppen bara lederna som värker idag typ som växtvärk eller en förkylning!

Tack för stödet!

roza
9/21/14, 11:47 AM
#13

Enligt halveringstiden på dubutex så har jag fortfarande 0,001953125mg kvar i kroppen, men det borde ju vara = 0….

Annons:
roza
9/24/14, 11:24 AM
#14

Idag mår jag oförändrat vilket också är typiskt brukar må såhär till dag 14 ungefär…
Sen börjar jag må bättre fysiskt, rastlösheten är oerhörd!

vallhund
9/24/14, 1:02 PM
#15

Du borde få utskrivet Propavan för att kunna sova, tillsammans med Lergigan, Atarax, Theralen eller Nozinan.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

roza
9/24/14, 2:22 PM
#16

Jag har propavan, det fungerar inte så bra… :) men tack!

thenameless
9/24/14, 6:22 PM
#17

Benzon kanske inte är något vidare att knappra heller? Men den kanske du ska lägga av med nu också? Lycka till Iaf

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

vallhund
9/24/14, 8:36 PM
#18

Propavan skall kombineras med Lergigan Forte eller Theralen i första hand för sömn. Nozinan kan fungera som sömnmedel ensamt om det ges i 50 mgs dos.
Catapressan kan fås på licens, det är blodtryckssänkande o motverkar ångest o hjärtklappning o andra utsättningssymptom dagtid.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

roza
11/7/14, 10:58 AM
#19

Jag har fortfarande inte tagit något förutom cannabis :).
Mår bra börjat jobba och plugga.

känner fortfarande lite i kroppen men inte märkbart förutom när jag ska sova eller håller på att vakna, positivt är att innan jag blev hooked på opiater så kunde jag sova i 12h utan problem, det bidrog med förseningar till jobb osv, nu kan jag inte sova längre än till tio, inte ens om jag försöker.

thenameless
11/8/14, 12:28 PM
#20

Det kan ha med åldern att göra? Jag kunde sova hur länge som helst när jag var ung nu vaknar jag tidigt av mig själv oavsett vad jag har gjort kvällen /dagen innan

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
roza
11/12/14, 8:53 AM
#21

Hoppas det beror på åldern haha, troligt vis inte :( , jag hade återfall, tog 0,04mg subutex igår… extremt lite men…
BIG backset, men jag får se det från ljusa sidan mitt liv är fixat nu bara ett snedsteg..
Antar att avtändningen inte blir så hård som förra ggn.

thenameless
11/12/14, 6:08 PM
#22

Du förlänger däremot din pina med alla "små" återfall. Bestäm dig för att sluta HELT. Häl ut skiten du eventuellt håller på "för säkerhets skull".  Du riskerar bara att trilla dit på allvar igen.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

roza
11/13/14, 2:22 PM
#23

jag va hemma hos en bekant och blev bjuden, hade svårt och tacka nej.
Ingen märkbar AT idag iaf.
som sagt inga fler snedsteg!

Gronstedt
11/13/14, 2:31 PM
#24

#23: Bra jobbat att stå emot - det är nog nästan det svåraste som finns i ett sådant läge. Riktigt starkt av dig!

roza
11/13/14, 2:56 PM
#25

Tackar, bugar och bockar!
men jag tog ju lite iaf, dock inte lika mycket som erbjöds…

roza
1/7/15, 2:25 PM
#26

Har idag varit clean sen senaste inlägget :) happy happy happy kroppen värker nu endast på morgonen :)

thenameless
1/9/15, 10:33 PM
#27

kör på vet inte hur gammal du är men om kroppen värker så är det troligen AT? bara att hålla ut

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
roza
1/16/15, 9:02 PM
#28

Jag blev kanske uppsagd från jobbet på grund utav skitsnack.
Blir så trött på sånt, man hittar ett jobb man tycker om att gå till så snackar någon skit om en.

Nu har jag återfallit bara att börja om, tog igår och idag med :(

vallhund
1/17/15, 6:04 AM
#29

#28 I Sverige har vi en ganska stark lagstiftning som reglerar anställningsskyddet. Det skall mer till än att någon snackar skit om en för att bli uppsagd.

Tråkigt att bli uppsagd o ännu tråkigare att du börjat använda subutex igen, om det är det du menar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

thenameless
1/17/15, 8:42 AM
#30

#28 De borde ju ha l¨tit dig benöta skitsnacket innan du fick sparken åtminstinde?

Om det gällde ditt missbruk är det ju mer skvaller än skitsnack,Men iom att du hökk på med avvänjning borde det inte ha varit skäl nog heller?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

roza
1/26/15, 4:14 PM
#31

Har inte fått sparken något slags limbo-läge, men ja jag ska fixa nytt jobb eller fortsätta ganska enkelt läge egentligen.
Ska fan aldrig mera återfalla för en så löjlig sak!
Jag slutat igår får se om viljan räcker!

thenameless
1/26/15, 6:28 PM
#32

Det hoppas jag. vIljan måste ju finnas. Annars skulle du troligen inte vara på den här sajten?

Kämpa på och när det känns hopplöst tänk tillbaka på överdoser och förlorade veckor etc… Är det det du vill tillbaka till? Det kommer ju aldrig bli lika bra igen som de första silarna.

Och som du säger, Fall inte för sån enkel sak som avad någon annan sagt. Vad som är viktigt är sanningen och din hälsa.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

roza
1/28/15, 12:55 PM
#33

Det har gått snart 72h sen jag tog sist återfallet varade "bara"ca:22 dagar.
Ganska mild AT men ändå jobbigt. Lyssnar på musik och gråter till den, trott eller ej jag är "Förebilden" i min familj, alla andra har förstört sina liv betydligt mer än jag, jag har alltid haft pengar jobb tak över huvudet osv, jag axlar ju ansvar för båda mina föräldrar som av sina egna anledningar har blivit som de är.
Jag är den som behöver vara "bra förebild" inte mina föräldrar. Bott själv sen 17år och jobbat sen 19.
Har trotts mitt långa missbruk aldrig velat dö eller ens riskera det..
Har aldrig injicerat, såg min pappa pumpa blod i brist på annat som ung.

Jag är stabiliteten i hans liv just nu och den som hjälpt honom ur skiten…
Men jag var väl nyfiken…

thenameless
1/28/15, 7:59 PM
#34

Det kan se ut så, Man blir "nyfiken" sen sitter man där själv

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
roza
1/30/15, 1:04 AM
#35

Ja men nu har snart 108h gått sen jag tog sist. Börjar må bättre :)
Jag lär mig långsamt, detta bar en baggis jämfört med tidigare AT's.

roza
1/30/15, 1:06 AM
#36

Just för att det var ett kort återfall. Det är förhoppningsvis den sista.

thenameless
1/30/15, 7:19 PM
#37

Bra att du avbröt snabbt

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

roza
1/31/15, 11:14 AM
#38

Dag 5 nu börjar faktisk må bättre :) magen är fortfarande inte ok, och enligt mina erfarenheter lär det dröja någon v till.

thenameless
1/31/15, 5:19 PM
#39

Kämpa på och vad du än gör så försök inte lätta på det med några opioider eller andra droger/alkohol. Risken för återfall under ett rus är för hög.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

roza
2/2/15, 12:16 PM
#40

jag hatar min arbetsgivare de ha medgivit att jag inte gjort ngt fel men som timanställd så har jag inte blivit inkallad sen 3v tillbaka typ.
Senaste hon sa till mig var "jag ska prata med min chef hon är här på måndag (en fredag)" Sen dess inget hört men fortfarande anställd….

Börjat söka nya jobb.

thenameless
2/2/15, 8:41 PM
#41

Tråkigt att höra. Men "i nöden testas vännerna" och tydligen var de inga vänner på jobbet?…..

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Annons:
roza
2/4/15, 11:37 PM
#42

Nej inte alla men de flesta!
Råka ta just heroin för första gången sen höstas, dom andra återfallen var tramadol följt av subutex som nedtrappning, fan fan fan. kickad nu men ändå ångest. gör nog aldrig mer om detta känns inte ens skönt för att jag har sån ångest över detta!!

thenameless
2/5/15, 11:43 AM
#43

"Råkade ta Heroin" Det är väl ingenting man bara råkar ta? Det är kanske dags att bestämma dig för att sluta inte bara att du vill sluta "någon dag" eller så att arbetsgivaren inte blir sur?  Förlåt om jag är hård men  väldigt många återfall "som bara råkar hända" Inte bara av dig utan av många knarkare.

Ska ni sluta klan ni inte ha sådana substanser omkring er och håll er helst på avstånd ifrån aktiva användare då ni är väldigt lättpåverkade under abstinensen.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

jazzzi
2/8/15, 3:22 PM
#44

Hej.. har gått på opiater i ca 8 pr nu. Har slutat en gång innan. Nu har jag gått på endast subb senaste 2 åren. Slutade med subben för exakt 7 dagar sen och det är ett rent helvete. Speciellt när jag måste ljuga för alla, ingen vet om mina problem, inte heller min kille som jag bor med. Med det sagt är det nån som vet när det värsta är över, speciellt dom hemska myrkrypen. Mvh

roza
2/9/15, 3:10 PM
#45

Vet hur det känns stå ut!
Förstår det där med att inte kunna berätta för någon, jag har ett "stabilt liv" så kan inte berätta för mamma/pappa, då det skulle vara en allt för stor besvikelse för dom.
Jag klantat till det ganska rejält denna gången. Heroin, sub, tram, mm asså skärper mig nu!

Jag skriver av mig det vet ja!

Fixat ny lägenhet! underbart läge mitt i stan, mina återfall har den senaste tiden inträffat i brist på meningsfull sysselsättning DVS jag har valt att ta knark för det bedövar mig, jag kände att det var det eller att ta tag i en massa saker, jag valde att glömma allt.

När man börjar ta droger så upptäcker man en annan värld, du kan helt plötsligt välja att må bra, du väljer hur du ska må, när du ska må osv.
Omständigheterna kring ditt välbefinnande är irrelevant när du väl mår bra.
Detta bidrar till att man försummar verkligheten.
I världen du skapat är det du som styr ditt mående inte omgivningen, lagen eller världens oskrivna lagar.
Omgivningen kontrollerar inte dig , du kontrollerar omgivningen.

Jag styr i min värld, i min värld är jag kung och mitt mående mina undersåtar.
I min värld blir allt så som det förväntas vara, och att vara är allt som förväntas utav mig.
Skulle det inte vara som det förväntas vara så är det inte min värld, och är det inte min värld så är det "de andras värld", det är verkligheten som gör sig påmind, sakta men säkert gör kryper den sig närmare.

"VERKLIGHET HÅLL DIG PÅ DIN SIDA AV VALLGRAVEN, DET HÄR ÄR MITT PALATS, MIN BORG MIN, VERKLIGHET. ETT STEG TILL OCH JAG DRÄPER DIG DU ONDA SANNING!!" 

Ju nyktrare desto mer påtaglig blir verkligheten och desto suddigare blir makten att kontrollera min omgivning och mig själv.
Att gripa efter halmstrån för att tillslut inse och erkänna för sig själv. 

"DETTA ÄR VÄRLDEN, DENNA RUTTNA PLATS DÄR DE PRIVILEGIERADE FAKTISKT HAR ETT FÖRSPRÅNG"

En känsla av missnöje väller över dina självkonstruerade murar.  Murarna fylls av verklighet, verkligheten har gjort sig påmind.
Du hasar nu omkring med ditt bagage och med verklighet skvalpande upp till knävecken, verklighetsnivån bara stiger och du tänker för ett ögonblick.

Kommer denna verklighet ta död på mig?
Med detta tunga bagage av minnen och erfarenheter på min rygg  och med verkligheten som bara fortsätter att stiga, kommer verkligen ta kål på mig?kommer den dränka mig och mitt bagage?
Kommer bagaget frigöras från min livlösa kropp eller förblir det en del av mig?
kommer bagaget spolas bort eller kommer det föras med strömmen guppande på verklighetens vågor och tillslut spolas upp på sanningens strand?
Vad kommer bli av mitt bagage? 
Kommer det någon till användning?
Vad kommer bli av min verklighet kommer den stjälpa någon?
Kommer min verklighet förgöra någon likt den förgör mig?
Vet inte vederbörande att min verklighet är förankrad med livsfara?
Kommer min erfarenhet förankras till mig bli, de band som sakta men säkert mumifierar mig?
Blir jag framtidens utdöda exempel på en otillräcklig människa?
 
Frågorna är många, och svaren låter sig väntas på för den som tålamod har.
Jag har inget tålamod bara tid.TID,TID,TID. Jag antar att detta kommer ta tid…

En sak vet jag, mitt bagage är inte ett ankare men det kan bli det.
Jag är förankrad till det lika mycket som jag är förankrad till min egen arm. Även om så är fallet så betyder det inte nödvändigt vis att jag kommer sjuka ner till botten och dränkas av all verklighet mina nutida och framtida val avgör bagagets historiska position, med lite livskraft och glöd har jag transformerar ankaret till en flytväst!
Nu är det jag som får ta ställning till mina frågor för jag är i allra högsta grad vid liv.

Jag kommer i allra högsta grad återvinna tålamodet jag hade som barn!
Jag kommer finna alla de svar på mina frågor!
Jag kommer hjälpa andra!
Jag kommer att segra!

Med egen kraft ska jag skapa en ny verklighet, med egen kraft ska jag bygga mig, inte en borg utan en mötesplats, en plats där kärleken fyller ensamma personers tomrum, ger dom hopp och framförallt tro på sig själva. En sak vet jag, vi alla underskattar oss själva. 

Jag som invandrare och dessutom narkoman har trotts min oerhörda förmåga till kamouflage misslyckats att vara verklig.
Mellan min och den grå mängdens verklighet, ja här står jag nu.
Hopplös eller förväntansfull spelar ingen roll, detta är min nuvarande verklighet, min situation just nu.

Dags att göra något!

jazzzi
2/10/15, 5:34 PM
#46

Hej. Förstår en del av det du skriver och jag hoppas verkligen allt löser sej för dig. Såg att du skrivit innan att du hållt upp ett tag ändå, så hoppas du gör de igen.. så jävla svårt att hålla sej borta från dom jävla opiaterna men har inget val just nu, och det gör det nästan svårare. Idag är dag nummer 9 utan subben men har tyvärr inte lyckats hålla mig borta helt. Tog 200 mg tram igår och idag för att underlätta abstinensen lite och jag hoppas verkligen inte att de förlänger mitt tillfrisknande. Vill bara kunna känna mig som en människa igen, jag tror att när jag väl känner mig helt frisk igen så kommer jag kunna hålla mig borta från skiten känns bara som en evighet innan man är helt frisk. Jag orkar verkligen inte, tiden går så sjukt långsamt när man känner sej så här dålig. Har ingen ork för nåt… nu hat jag inget kvar ändå så skall verkligen göra allt för att inte köpa igen. Får bara hoppas och be att jag snart känner mig frisk helt igen utan några droger så klarar jag nog att hålla mig undan.

roza
2/24/15, 1:07 PM
#47

Jag har varit påverkad sen dikten och lite innan dess typ, tog jonk och sen tram sen sub i typ 20 dagar fått fler återfall än vad jag kan räkna typ känns det som nu är jag inne på dygn 3 igen för mig är de första 4 dygnen jobbigast men du har gått på större dos än mig och haft det som din primärdrog så mitt tips är.

1-2 öl när det blir jobbigt och kanske 10-20mg diazepam (påverkar inte endorfiner) INTE tram då det förlänger at (Vet att det lindrar och det är absolut inte så att man börjar från början när man tar tram men du förlänger at med tramadolens verkan/tid).

Jag har tagit fler AT's än någon jag känner och jag tyckte de första 40 var jobbiga blir lättare när man vant sig vid helvetet. 
Du kommer nog ha en AT på ca 12-15 dagar men efter det så blir det betyyyydligt bättre. Jag kan lova dig det om du bara rör öl och diazepam så tar det så lång tid Stå ut! Du klarar det! Om du inte klarar det så fortsätter du bara på samma spår!

<3

roza
2/24/15, 1:09 PM
#48

såg du skrev för länge sen, hoppas allt är bättre!

Annons:
roza
2/24/15, 1:52 PM
#49

Om det inte är bättre så hoppas jag du klarar av att sluta igen som sagt de dagarna du inte tog är inte onödiga de hjälper jättemycket. om du tagit sub länge kan dag 5-10 vara de jobbigaste sen så blir det långsamt bättre DISTRAKTION är absolut det bästa sättet, sjukanmäl dig frå eventuellt jobb osv. 
Kolla på nostalgiska filmer eller nya serier eller vad du nu gör för att distrahera dig!

jazzzi
2/25/15, 2:34 PM
#50

Hej. Har inte gått in på några dagar nu. Jag kämpade på men så hittade jag tyvärr opium. Jag kunde verkligen inte hålla mig borta. Nu har jag jätte lite kvar för idag, kommer ta det sista och jag får hoppas på att abstinensen inte blir alltför jobbig och håller i alltför länge. Jag bara måste klara det nu har inget annat val. Jag har fortfarande inte gått på subutexen igen sen jag slutade. Men har ju tagit tramadol vissa dagar och nu opium den fjärde dagen idag. Från imorgon ska jag inte ta några mer opiater och jag skall försöka skriva lite dagligen om hur det går. Tack för att du skriver till mig, de betyder mer än du kan ana.. nu ska ja verkligen försöka kämpa på allt jag kan. Hoppas allt går bra för dig me. Massa kramar t dig ❤

roza
2/25/15, 3:01 PM
#51

Allt går bra för mig!
Jag har tagit över 10 st fullbordade AT's i mitt liv och kanske 40-50 till som varit som den jag befinner mig i nu.

Vet inte om det är så att min kropp vant sig och att det gör det mera lätthanterligt eller om det är så att jag bara gått på det kortare perioder.

Du ska inte se dina snedsteg som förödande, se det som en del av din tillfriskningsprocess. Du klarar det. AT's på opium är i regel lite kortare än sub men kan vara intensiva de första dagarna.

Man måste stötta varandra i en sådan situation. Jag har försökt sluta nu i 2 år och haft många återfall men lärt mig för varje snedsteg, synd att jag fortsätter att trampa snett. Jag har ett vapen mot dåligt mående istället för verktyg. 

Drogen är vapnet och verktygen är det som kommer hjälpa mig i längden. Jag hoppas och tror på att du är målmedveten nog att klara det!
Jag brukar förbereda mig på dagen jag ska sluta, intala mig att jag klarar det så gör jag det oavsett om AT'n varar i 5 eller 15 dagar.

Det gäller att hålla ut och det är riktigt jobbigt speciellt om du har tillgång till drogen, jag raderar telefon-nr och mycket mer för mina svaga stunder under AT'n.
En rekommendation är att verkligen förbereda sig på allt som kan hända.

Mitt förra återfall var olyckligt vis ganska random (En gammal H-langare textade mig att han börjat och att det var bra, i fel stund, en svag stund) men det satte igång spiralen och rädslan för att tända av gjorde att jag fortsatte. 

Så en dag inser man jag bara förlänger mitt lidande och jag är bara strandad på en liten ö som kallas för "hakuna matata" här mår jag bra men simturen in till fastlandet är nödvändig för min och andras överlevnad!  

Jag stöttar dig 100% bara så du vet och jag lider med dig.
Bokstavligt talat detta är dag 3 timme 66h sen sista dosen, jag har pikat i dåligt mående just nu värker hela min kropp, var tvungen att sänka mig igår med massa joint's och benzo för att kunna sova vakna upp som ett vrak, in i duschen och orkar inte stå ligger i fosterställning och spolar vatten på mig själv långsamt mår jag bättre men håller mig från att spy, spyr galla osv sen måste jag få in mat i mig.

Jag grät igår till finalen i Masterchef US s04 e25. Så jag är nog inte så "stabil" just nu haha.

thenameless
2/25/15, 6:16 PM
#52

Lycka till den här gången. Jag hoppas du lyckas nu och se till att du inte "råkar" hitta mer opium eller annan narkotika igen annars är hela din avvänjningsrunda dödsdömd. städa ur lägenheten/huset  släng alla droger du hittar eller använd dem. bara du har rent hus när du lägar av.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

roza
2/26/15, 1:46 PM
#53

mår piss…

thenameless
2/26/15, 5:00 PM
#54

håll ut, det blir bättre

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

jazzzi
2/26/15, 9:54 PM
#55

Aa nu finns de absolut inget kvar i lägenheten. . Ska kämpa till max nu. Och du måste hålla ut nu roza. Du har kämpat några dagar nu så de värsta e förhoppningsvis över nu snart. Vilken dag e du inne på? Hoppas jag är lika stark som dig när den värsta AT börjar. Har bestämt mig för att klara det denna ggn, och när jag är borta från dom hemska opiaterna så ska jag fan aldrig röra skiten igen. Men håll ut rosa du klarar det.

Annons:
roza
2/27/15, 11:39 AM
#56

det går över dag 5 snart.
Det går i vågor nu (bra tecken). just nu dåligt men mådde ganska bra efter att jag fått lite sömn..
Tack för stödet det är faktiskt ngt att distrahera sig mer tack!

Och jag vet du klarar det klara du så länge som du sa klarar du det igen och lite till!

vallhund
2/28/15, 10:03 AM
#57

Sajten är inte tänkt vara en tummelplats för beskrivning o utbyte av diverse abstinenssymtom. Låser därför tråden.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: