Annons:
Etikettberoende
Läst 1419 ggr
Gudsarm
12/22/14, 1:17 AM

Subutex i åtta år

Imorgon tänkte jag sluta äta Subutex. Har ätit det dagligen i snart åtta år och är lite oroligt rädd inför ångesten och frossan som Sub AT medför. Smärtan klarar jag utan problem men avskyr rastlösheten som blandas med kallsvett och ångest… Usch. Har ni tips och råd på hur man ska lindra symptom? Man kan väl inte dö av att tända av efter åtta års bruk!? Vanligtvis äter jag ca 4 mg om dagen men senaste veckan har det blivit ca 2 mg om dagen. Hur länge kommer jag att slita?

Annons:
Inkanyezi
12/22/14, 3:53 AM
#1

Om det gick bra att minska, kan du prova att minska igen. Hur lång tid det kan ta har jag ingen aning om, men åtta år tycker jag verkar vara väldigt lång tid att ta Subutex. Minska gradvis.

Gudsarm
12/22/14, 11:39 AM
#2

Har minskat från ca 8 till idag 2 milligram per dag och har verkligen tröttnat på biverkningarna av denna "medicin"

thenameless
12/22/14, 2:07 PM
#3

Testa att minska till 1mg/ dag ett slag innan du slutar. har du vant kropp och hjärna vid så liten dos borde ju rimligtvis symptomen bli  svagare?

Anledningen till att du mått skit är troligen som du säkert hajat abstinensen som inte gått ur efter nedtrappningarna. kanske ska du göra det långsammare då?

Subutex är ju egentligen ingen medicin, bara ett runsrenare sätt att leva ned opiatberoende.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

roza
1/7/15, 1:59 PM
#4

Gå ner till 1 mg sen klipp sen 2 dagar senare tar du 1 mg till och sen hoppar du 2 dagar och tar 1 mg gör detta ca 4-5 ggr sen slutar du helt.

Detta hjälpt mig + många jag känner. pga lång halveringstid måste man vänta 48h+ mellan doserna för att inte kroppen ska kumulera drogen.

Upp till toppen
Annons: