Annons:
Etikettvi-som-är-medberoende
Läst 2255 ggr
Lillsyrran95
12/25/14, 1:08 AM

Kan jag få prata med någon?

Hej, jag är en Orolig och Rädd (19årig) lillasyster till en 22-årig storebror som är blandmissbrukare..  jag behöver någon att prata med, hälst med inormation om avgiftning , steg för att bli drogfri. 

Då han har sagt att han är trött på att leva såhär och behöver psykolog men ja.. jag tar det mer med den/dom som vill prata med mig.. skicka gärna ett medelande.. tack o på förhand.. 

Och God Jul <3 

Kram, Lillsyrran… <3

Annons:
Andorr
12/25/14, 1:18 AM
#1

En sol lyser alltid.  Även en grå dag.

jela96
12/25/14, 1:26 AM
#2

Vad underbart att du bryr dig så mycket! 😊
Vet inte speciellt mycket om avgiftning osv men hade en syster som tyvärr dog av sitt missbruk. Bra att din bror tar hand om de!

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Lillsyrran95
12/25/14, 1:45 AM
#3

#2 åh, men gu vad hemskt… ❤️ har alltid rädslan för att förlora min store bror.. ser så mycket dödsartiklar av droger.. får en klump i magen och panik atacker varje gång.. 
Ja problemet är ju att min bror ar paranoid och rädd, han vill må bra men han är rädd för hjälp… så jag försöker luska fram så mycket information jag bara kan så jag kan hjälpa han med att berätta för han vad han har för möjligheter.. är så trött på att känna mig maktlös och hjälplös.. :(

roza
1/7/15, 2:30 PM
#4

Bästa du kan göra är att låta honom vara helt öppen med sitt missbruk, annars drar han bara sig undan och ni ser honom inte på månader.
Låt honom vara öppen med det och skuldbelägg inte honom, klandra inte honom bara var ett stöd. Och ge inga pengar till honom.

Upp till toppen
Annons: