Annons:
Etikettberoende
Läst 1542 ggr
Pax76
1/11/15, 4:57 AM

Hjälp benzo

Jag har ätit 0,5 xanor (ej depot) i 8 år, en varje kväll. Vill så gärna sluta utan att blanda in läkaren. Någon som har använt benzo men slutat? Vad händer i kroppen, hur länge sitter det i osv. Ska jag "hacka" upp min tablett och sluta sakta eller göra det rakt av? Någon som kan hjälpa mig?

Annons:
Emel
1/11/15, 6:19 AM
#1

Man bör nog rådfråga läkaren.

Om du inte vill bor du googla lite själv och inte bara köra. Du kan sluta rakt av men det tycker jag inte. 0,5mg är ingen hög dos men känns det tryggare att trappa ut det gör det. Skulle delat upp varje 0,5mg i 3 lika delar och kört på 2/3 i 1 vecka sen 1/3 i 2 veckor för att sen sluta helt. Antar att du menar 0,5mg iaf :)

Vad som händer i kroppen vid bensoavtändningar är en förändrad produktion av signalsubstansen GABA i centrala nervsystemet som kan leda till ryckningar och i vissa fall kramper. Sömnsvårigheter, ångest, svaghetskänslor och försämrad aptit bla . Det kan sitta i länge, hur länge beror på hur länge och på vilken dos man tagit. Du har inte tagit morgon och kväll vilket är bra samt du har stannat på en låg dos men sen har du gått på det himla många år.Det är även individuellt hur man påverkas.  

Lycka till

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Pax76
1/11/15, 11:22 AM
#2

Tack för ditt svar! Nej jag har inte ökat dosen. Konstigt nog har jag forfarande effekt på dom. Jag har googlat massa sista veckorna och det står att det ska vara ett helvete att sluta. Tyvärr har jag inte hittat så mycket på just 0,5 mg/dag. Nåt annat beroende har jag inte, ingen alkohol eller andra droger. Tänk om läkaren informerat lite bättre :/

thenameless
1/11/15, 10:24 PM
#3

Ta Emels råd. Det låter bra, trappa ner ännu mer innan du slutar hekt så minskas kanske  absen?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Pax76
1/13/15, 1:40 PM
#4

Tack! Ja det ska jag göra.

Emel
1/16/15, 3:16 PM
#5

Hur går det?

Jag har själv aldrig gått igenom en bensoavtändning men min pojkvän har. Han gick på det i 4 år (dock betydligt högre doser, 5-8mg xanor/dag) och så dåligt han mådde i månader efter avslut. Men det går bort, han har varit ren i 2 år nu.

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

roza
1/16/15, 8:52 PM
#6

Så låg dos kan du hoppa dagar på.
Börja hoppa 1 dag, DVS du tar varannan dag.
Sen var tredje osv 1 v mellanrum när du klarar 3-4 dagar försök klippa helt,

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: