Annons:
Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 1740 ggr
[Älskamig]
1/18/15, 9:04 AM

Stort sockerberoende.

Jag är en tjej på 17 år, som nu, den senaste tiden, börjat äta godis och annat skräp i oändliga mängder. Förut kunde jag hålla mig till godis en gång i veckan, vilket jag trivdes med, men nu tar beroendet av "skräp" över. Igår åt jag 5 bullar och en halv påse chips på dagen. Jag mår verkligen inte bra av det, och vill så gärna sluta, med tanke på att jag trivs med vikten jag ligger på nu (normalvikt). 

Äter i övrigt bra med mat, grönsaker vid måltider osv. Mycket frukt och grönt. Är bara det här med chips och godis, samt kakor och annat, jag inte kan motstå under t.ex vardagar och liknande. Försöker att inte ha något hemma, men det är svårt, för ska jag liksom köpa potatis mitt i veckan (nu ett exempel; brukar annars veckohandla), så kan jag inte gå i en affär utan att jag måste köpa något som innehåller socker med. 

Det enda jag kan tänkas unna mig utav socker är väl lite vaniljyoghurt på morgonen, och det tycker jag att jag gott kan unna mig. MEN hur blir man av med det här beroendet att äta godis i övrigt?

Annons:
thenameless
1/18/15, 9:16 PM
#1

Kolla in på Kolhydrater i fokus De är experter på sånt

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

[JenniN]
1/18/15, 9:21 PM
#2

Ja, du måste helt enkelt vara starkare än sötsuget. :) 
När du är i affären och så gärna vill köpa den där bullen så måste du vara starkare än suget att äta bullen och då kommer du bara att gå förbi den. 
Det är bara att kämpa . det tar bara några veckor innan du inte måste kämpa lika hårt längre :)

Gronstedt
1/26/15, 3:10 PM
#3

Frukt innehåller massor av socker och underhåller suget.

thenameless
1/26/15, 6:31 PM
#4

Det är sant som Grönstedt säger. Frukt och även rotgrönsaker innehåller mycket kolhydrater. Försök hitta kost med lågt  glukokemiskt index

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: