Annons:
Etikettberoende
Läst 2066 ggr
tophat
2/1/15, 2:10 PM

nedtrappning av xanor

jag har ätit alprazolam depå, i 2 år 3mg /dag. för ett tag sedan tappade jag kontrollen o bad doktorn om ett nedtrappnings program. alprazolam är int bra att trappa på så man byter ut det till stesolid  -1mg pr vecka o fyllr på med stesolid i stället, efter 2 veckor trappar man ned ytterligare  -1mg o fyllr på med stesolid i stället så hållerman på tills  alprazolamen(xanor) är borta då trappar man ned stesoliden d räknar om det 1mg alpraz är lika med 20 mg stesolid, jag stod på

160 mg i veckan när jag brjade allt gick bra i brjan sen kom jag ned på 0.5 mg alprazolam om dan frsta veckan gick bra, andra åt hlvete jag överdosrade.

o ch fick brjaom på 1mg alpraz och 5 10mg stesolid om dan, han har satt in lyrica också 2 ggr 150 mg, frsta tabletten lyrikca jag tog mådde jag så bra så det var nästan för mycket inte mått så bra på 25 år men effekten kom ej när jag tog 2.a tabletten, omnstigt det är mycket snabb tillvänjning o dosstegring på lyrica men visst har det hjäpt, orolig för att sänka till o.5 mg alpraz, hoppas jag får stå på det här ett par veckor, egentlign skal an sänka efter 2vckor,o.5 nu i mitt fall. tips från andra som trappat ut alprazolam(xanor)

Annons:
roza
2/2/15, 12:31 PM
#1

Fast du kan byta till stesolid direkt utan att ta båda samtidigt…
Stesolid har en halveringstid på 30h + åldern över 20.
Dvs det är svårare att sluta med om man blir riktigt hooked på det (mer utdraget).
Mitt tips är gå över till Stesolid helt gå på max 30 mg / dag i ungefär 2v sen ner på 20mg osv sen 10mg.
det har gått 1,5 månad nu.
Du går över till xanor 0,5mg (icke depå) de har kort halveringstid 8h.
Du tar det i ca 1v sen klipper du helt, kan ta 5mg stesolid vid behov max varannan dag (pga halveringstiden).

Lycka till ibland vet missbrukaren mer än läkaren!

Upp till toppen
Annons: