Annons:
Etikettvi-som-är-anhöriga
Läst 4094 ggr
densomundrar
2015-03-18 06:34

Svagt kissprov

Vad innebär det när dom säger att kissprov är för svagt och inte går att mäta? Om det inte finns något att mäta borde väl provet vara godkänt? Själva kissandet övervakas och kisset kollar dom tydligen med termometer, då borde dom väl se om man fifflat med provet ellet inte? Blir bara så fundersam och behöver lite svar och klarhet i det hela, vet ju inte hur sådant här fungerar. Elaka, dumma och onödigt kommentarer undanbedes, då jag som anhörig inte kan göra något för att påverka denna situation.

Annons:
VildaVittra
2015-03-18 06:42
#1

Det kan vara att personen druckit väldigt mycket vatten för att späda ut droghalten i det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

densomundrar
2015-03-18 06:46
#2

Men borde det inte gå att testa även fast man dricker vatten innan? Droghalten borde rimligtvis fortfarande finnas kvar och har personen i fråga tagit droger borde det väl finnas spår av det att hitta?

VildaVittra
2015-03-18 06:51
#3

Jag gissar på att man testar droghalten genom titrering och då blir det att det inte ger utslag om urinen är för utspädd.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

densomundrar
2015-03-18 07:13
#4

Enligt den som skjutsade personen dit ska personen inte druckit något vatten så länge chauffören var med, resan tar lite över en timme. Har personen hinkat vatten borde den ha pinkat ner sig i bilen. Om man inte får dricka vatten innan, bör inte detta informerats om i sådant fall? Kanske det har, men att jag bara inte vet o. Det.

Ebolaa
2015-03-18 12:04
#5

Att testet är svagt innebär att kreatininvärdena i urinet är under 4, vilket tyder på att kisset är utspätt antagligen genom ett för stort vätskeintag, eller på grund av att personen äter VÄLDIGT dåligt, vilket förstås är mindre troligt.

Ett vanligt urinprov brukar ha mellan 8-12 i kreatininvärde..

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Ebolaa
2015-03-18 12:05
#6

#4 Att personen hinkat i sig vatten innan bilfärden är mycket troligt, vem som helst klarar av att hålla sig i en timme om man upplever att man "måste"… + att det tar en halvtimme-timme innan vätskan nått urinblåsan..

Man kan även visa på droger trots att kreatyininvärden är under 4, men det anses då både posititvt och som ogiltigt

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Annons:
densomundrar
2015-03-18 14:21
#7

Hmm. Ok :-)

vallhund
2015-03-20 15:15
#8

Titrering brukar göras på blodprover, inte urinprover.

Drogscreaning med hjälp av urinprover är ett skämt. Venlafaxin ger t ex utslag på opiater, speciellt Tramadol/Tradolan/Nobligan etc..

Jag har blivit av med mitt körkort pga. urinscreaning. Att blodproverna som skickdes till Rättsmedicinska laboratoriet visade sig negativa togs ingen hänsyn till.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

densomundrar
2015-03-20 16:18
#9

Förr togs treo ofta då personen lidit av nackvärk och ett pajat knä, knät är opererat och Personen i fråga har nu slutat med all form av medicin för att det inte ska kunna ge några märkliga och skumma resultat, så några kända mediciner tas inte om det inte är olagliga/ej utskrivna mediciner som personen säger sig vara falskt anklagad för att ta. Personen röker däremot vanlig tobak, cigg, och det ger väl varken för svagt kiss eller utslag hoppas jag.

Ebolaa
2015-03-20 19:23
#10

#8 Konstigt, har hört om ett par som först visat positivt, men sedan när "lab-proverna" hade kommit och visat sig vara negativa har de blivit friade.. Var det länge sen?

#9 Låter skumt, lite som att personen döljer detta för sin omgivning och vägrar errkänna.. Prover ska inte ge utslag på samma ämne flera gånger om.. Och nej, tobak ger inga utslag på urinprover..

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

densomundrar
2015-03-21 07:34
#11

#10 nu är jag inte med i svängarna, vad menar du? Utslag på samma ämne flera gånger om? Vad är det personen försöker dölja och vägrar erkänna? Att den slutat med alla mediciner?

roza
2015-03-21 13:05
#12

Tobak kan ge utslag då det metaboliseras, men man letar inte efter restprodukter från tobak i urinen. Självklart kan man mäta detta.

Som förälder (T.ex.) antar du är det och vill få kontroll på någon "närstående", man kan bli medberoende särskilt om personen är manipulativ. Man kan också bli lurad oanat antal gånger då man tror på det man vill tro på och kanske inte resonerar så logiskt när logiken svider.

Jag rekommenderar hår prov där kan man läsa ut alla droger plus vilka tidpunkter/perioder man tagit olika droger.

Det kostar lite mer att  analysera hår men det är ett bra verktyg  för att få grepp om någons drogkonsumtion, om man är "lättlurad".

Nu menar jag inte "lättlurad" som något negativt, snarare naturligt.

densomundrar
2015-03-21 15:53
#13

Oj, nu hänger jag inte alls med på vart ni vill komma, kanske har jag skrivit något tokigt ovanför? Är jag lättlurad för att jag funderar på varför kisset är för svag för ett prov eller för att jag skrev om de som personen använder och säger sig använda? Har vaken sagt att personen ifråga tar eller inte tar något annat än att denna brukat treo men slutar samt röker men att jag inte trodde att det skulle ge varken.utslag eller för svagt kiss. Om jag inte skrev det så är det iallafall det jag menar. Kring ett ev. Missbruk eller inte så känner jag ett det egentligen kvittar för min personliga del, vill personen missbruka kommet den att.göra det oavsett om jag vill det eller inte. Det kommer däremot att göra mig besviken om det visar sig att personen missbrukar någon form av droger. Jag säger varken För ellet eller emot. Min fråga och fundering var just kring detta men för svagt kiss, både jag och personen som skjutsade provlämnaren till sjukhuset tyckte att det låter konstigt och ville veta mer om vad det innebär och hur det kan bli så, det faller sig naturligt att man som människa blir nyfiken och vill veta mer utan att belasta den berörda då den har det tillräckligt tufft för tillfället och vi känner att vi inte bör vara dom som ifrågasätter varför kisset var för svagt för det är inte vi som huvudsakligen ska ha dessa prov.

Annons:
roza
2015-03-22 11:00
#14

Håller med! Ni ska inte belasta hen.

Det finns en schysst analogi, min pappa ljuger ganska mycket (Mytoman) framförallt när han tar droger, ibland vill man bara avbryta honom mitt i lögnen men avstår då man vet han skulle må ännu sämre, tiden går och hans beteende förändras inte.

Som närstående har jag insätt (Tog flera år) att jag bara gör honom en björntjänst och att det på sikt skadar honom.
Nu ifrågasätter jag honom nästan konstant.
Och om han blir arg så är det för olika anledningar.
Det kan vara för att täcka upp lögnen eller för att det är sant, svårt att veta.
Då tar jag upp en historia som mamma och pappa brukade läsa för mig när jag var liten (På var sitt håll), historien om "Herden och vargen" , och sen om han inte fattar vinken så säger jag det rakt ut, "du brukade ljuga mycket, det tar tid att återställa sin trovärdighet".
Det har resulterat i att han ljuger mindre och mår bättre.

Nu vet jag inte hur nära du är personen, men om han "fuskar" så är det i allra högsta grad någon han känner och tycker om som bör konfrontera hen om ni vill att hen ska bli bättre, man måste känna av konsekvenser och veta att man kan inte föra folk bakom ljusen.
Om hen berättat att hen brukar en substans blir skjutsad till urinprov av er och sen fuskar så finns det ju något som hen döljer, det är min personliga erfarenhetsbaserade befarande.

Hoppas inte det är så, men jag befarar att så är fallet..

Ebolaa
2015-03-22 12:24
#15

#11 Ja ursäkta för att jag var lite otydlig och ibland kan jag uttrycka mig lite "hårt". 

Det var meningen om att "han har slutat med all medicin för att det inte ska ge några utslag" som för mig lät som att personen i fråga har vid ett antal gånger lämnat urinprov och att de har gett utslag på någon annan (narkotikaklassad) medicin, som personen då motsäger sig att ta. 

Det finns alltid en risk att urinprovet inte är korrekt, men sedan vid lab-provet får man ju provet fastställt och det är i sin tur väldigt säkert. Att en person om och om igen skulle visa på samma ämne talar helt enkelt emot det argumentet. 

Har inte varit med om att treo gett utslag, och har inte hört om någon annan som varit med om det heller, men efter att jag surfade om det hittade jag en flash-backtråd som säger att Treo Comp kan ge utslag på opiat-test och i högre doser på buprenorfin-test
https://www.flashback.org/t1196241

Hoppas personen får rätsida på det där ! Ciiao

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

densomundrar
2015-03-22 16:48
#16

har haft så mycket med missbrukare av olika slag att göra egenom mitt egentligen ganska korta liv, både inom min närmsta familj och vänner. Jag låter inget slinka förbi baraför att personen missbrukar något och tycker inte att beteenden är ok bara för att "dom är sjuka". RTycker ofta man får höra att man ska ha överseende med missbrukares beteende bara för att dom missbrukar, men den visan fungerar inte för mig. Vet inte riktigt vad personen ska ha ljugit om för att kisset är för svagt? Förstår att ni vill väl och att det inte är lätt att ge mig bra.råd och svar när jag inte berättar så mycket. Jag vet hur det fungerar med missbruk, hur dom behandlar och försöker manipulera oss anhöriA. Men snälla, ge mig inte råd som låter som att jag är en medberoende soM inte har en aning om att personen är den största knarkare som finns, för det.känns lite så. Personen är inte sänd på provtagning föe att vi vill eller misstänker någon utan för att myndigheterna vill att detta sker. Inga test har varit positiva förutom det första som personen anser sig oskyldig till, den har därav slutat med mediciner helt för att det inte ska finnas risk för att det ska he några.märkliga utslag samt för att personen inte längre behöver medicinerna Iom att operationen är genomförd. Ska jag vara ärlig hyser jag ingen empati för missbrukare bara för att de missbruka, för att få min empati måstempati ligga något annat i grund för det. Men det är en.helt annan diskussion som jag förmodligen skulle bli hängd för här inne och därav tänker jag inte ta den men det jag vill ha fram är att jag mycket.väl vet vad en medberoende är för något och att som gärna inte ser fakta. Vilket inte riktigt är mitt fall…

roza
2015-03-25 12:48
#17

Va bra att du är så klok!

En invändning bara, du blir inte hängd här inne för att diskutera din åsikt världen vore tråkig om alla tyckte samma sak.

Och enligt mig finns det ALLTID en anledning till varför någon missbrukar och allas anledningar är enligt mig lika relevanta även om vissa kanske inte är lika tydliga.

Upp till toppen
Annons: