Annons:
Etikettalkoholberoende
Läst 1074 ggr
Anonym
Anonym
2015-07-12 19:31

Intagen!

Så glad jag blir! Sambo är äntligen intagen på psyk och beroende. Nu kanske det blir ändring här hemma och han får en chans att må bättre

Annons:
VildaVittra
2015-07-12 19:41
#1

Vad skönt!

Glöm nu inte bort dig själv i det hela, för det är ju ni båda som fått en chans att må bättre.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anonym
Anonym
2015-07-12 19:49
#2

Tack! Började gråta när jag läste din kommentar. Det har varit värre än jag orkar känna.

Ebolaa
2015-07-14 19:42
#3

Härligt !! Hoppas att all går vägen och att han snart är på fötter igen :) Vad är det han försöker ta sig ur ?

Kommer du också ta emot någon form av stöd eller skaffa någon samtalskontakt i samband med att han söker vård? Tänkte lite som #1 VildaVittra, att ni är två som har levt i beroendet och det tär förstås på relationen och ens egen person. Jag själv tror nog att alla som lever med en beroende blir i olika grad medberoende och att det därför kan vara bra med lite extra stöd i "ditt" läge..

Hur länge har ni varit tillsammans? Var din sambo beroende när ni träffades? 

Styrkekram till dig! Ciao

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Anonym
Anonym
2015-07-17 16:00
#4

#3 Tack! Jag kommer inte gå på något just nu. Sen följer jag gärna med på AA så att han får bilda sig en uppfattning om det. Alkohol, 10 år och Ja, det var han.

thenameless
2015-07-17 16:15
#5

Det finns ju närståendegrupper för de som är medberoende kolla i länksamlingen  det ska finnas någon där

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: