Annons:
Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 2185 ggr
dementia
2015-10-07 00:25

Att inte kunna sluta

Jag KAN inte sluta äta godis/chips. Vansinne när jag tänker på det och VARJE kväll sedan i juli förra året har jag lovat mig själv att "morgon börjar jag ett nyttigt liv", eller att "jag ska bara äta onyttigt på helgerna". Men nästa dag går jag nästan maniskt och handlar nytt igen. Kan åka iväg sent på kvällarna, desperat efter mer. Jag har verkligen försökt att sluta men DET GÅR INTE.  
Har försökt att "trappa ner", att byta ut mot något annat .. osv. Alla trick i boken så att säga. Men så sitter jag här med 10 kilo för mycket och ett vansinnigt beroende av att sitta själv framför TVn och svulla varje dag. Tills jag mår illa. Sen väntar jag tills det går över och så äter jag ännu mer. Tröstäter för att jag tycker jag är tjock. Var finns logiken?

Jag behöver verkligen hjälp.. just nu känns det som att jag behöver gå på rehab för detta klarar jag uppenbarligen inte. Galet!!

Så fruktansvärt imponerande av alla er som lyckats sluta era beroenden.. hoppas att någon kan ge mig tips på vad som funderade för er!

Annons:
_Fisken
2015-11-05 18:58
#1

Jag ser du skrev detta den 7 oktober. Inget svar. Svårt ämne verkar det som. Jag tänker att det kanske är nåt annat du ska åtgärda först? Ditt sockerberoende kanske är sekundärt. Så tänker jag.
Jag känner igen mig själv lite. Har jag en orolig period så kan jag tröstäta och oroligt konsumera mat/godis etc. Åtgärdar jag det som oroar mig så blir jag stark igen och behöver inte droga mig mer.

Upp till toppen
Annons: