Annons:
Etikettberoende
Läst 1343 ggr
lillan259
2015-10-19 18:24

Tramadol Inläggning Hjälp!

Hej

Har hållt på med Tramadol nu i snart 15 år, Efter många år av värk och operationer fick jag detta rävgift" äntigen kunde jag göra saker jag inte gjort på länge ingn värk allt var toppen, Höll på med 50 mg i några år men som dom gick ur kroppen så snabbt så ville man ta en till och sluta med att jag tog mer än ordinerat. 

Fick hjälp att gå över till 100 mg retard och jag har klarat mig med 1 på morgonen och 1 på kvällen i nästan 10 år nu utan att överdosera med alvedon.

Har försökt på alla sätt att få bort denna medecin,men abstinensen blir för stor. 

Har ett tufft liv som ensamstående med tre barn som har diagnoser och jag måste finnas till hela tiden.  vill inget hellre än att bli av med denna tablett.. nu har doktorn sagt att dom ska lägga in mig i början av december och det skrämmer skiten ur mig.. finns det någon därute som varit med om avgiftning av dessa på sjukhus? vad händer? hur går dom till väga?😮

Annons:
Aleya
2015-10-19 18:31
#1

Har aldrig varit på avgiftning. Men om jag minns rätt från vad folk sagt så får man ett schema för uttrappning. Men resarverar mig för fel.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

vallhund
2015-10-19 18:37
#2

Det är svårt, men det går!  Du måste hitta en fysisk person som du klickar med. Det kan vara en usk/msk/ssk/kurator/psykolog/läkare/präst/diakon som är tillräckligt erfaren o som du tillsammans med kan göra ett nedtrappningschema där du själv upplever att du har kontroll över nedtrappningen.

Att försöka trappa ut för fort leder tyvärr ofta till återfall som i sig är väldigt psykiskt nedbrytande.

Håll oss gärna uppdateade om hur det går för dig!

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: