Annons:
Etikettberoende
Läst 1889 ggr
Calcifer
11/29/15, 5:38 PM

Slutat röka.

Efter över tre år som storrökare (ett halvt till ett paket om dagen den större delen av tiden) har jag slutat röka. Det är tre veckor sen sista ordentliga ciggen på fredag, idag är det exakt två veckor sen senaste blosset. Det var inte planerat alls utan det blev bara så. Den 13:e november fick jag feber och nog för att jag rökte rejält ofta men när jag var så dimmig i huvudet att jag kletade en stor boll med smör på min iPhone för jag trodde det var en smörgås (ja, jag skojar inte, haha!) så hade jag inte direkt energi till att röka heller så det blev inget fören på söndag när jag skulle till affären. 

Tog ett bloss och slängde sedan paketet och släckte ciggen för det smakade så jäkla illa att jag höll på att kräkas. Har inte rökt sedan dess och har inte ens känt ett drag efter cigg överhuvudtaget. Jättelätt att gå till affären och låta bli att köpa, känner enbart avsmak när jag ser folk röka på stan, och jag saknar inte ens vanan som var där jag hade fastnat mest tidigare. Nu slipper jag gå ner för fem trappor och upp för dem sen igen en hel vinter för att röka. Vilket jag gjorde 10-20 gånger om dagen. Orka…

Nu kör vi på rökfritt!

Min plånbok tackar mig också. 😃

(Ps. När jag säger att jag blir äcklad av smaken eller lukten av cigg så är det definitivt inget dömande mot den som röker. Alla bestämmer vi själv, men jag klarar inte av lukten osv längre.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Katniss
11/29/15, 5:41 PM
#1

Bra jobbat :)

R.I.P. Anton 💔

Calcifer
11/29/15, 5:42 PM
#2

Tack!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zpookey
11/29/15, 5:54 PM
#3

Grymt bra att sluta att röka när du inte rökt så länge. Det blir bara svårare ju längre tiden går. 😃
Efter några veckor så tänker man inte ens på att man rökt tidigare. Det farliga är bara att falla tillbaka…för det är svårare att sluta andra gången eftersom att man tyckte att det var så "lätt" första gången så skjuter man upp det hela genom att tänka att det är lätt att sluta…ska bara röka idag med. Tro mig, been there done that…men nu är jag rökfri igen. :)

Maria
11/29/15, 5:55 PM
#4

Bra  gjort🙂

Jag själv har varit rökfri i fem år nu till nyår.

Innan rökte jag hemmarullade cigaretter utan filter i 35 år🤫 Cirka en paket om dagen.

Det var lättare än jag trodde att sluta men däremot tycker jag att det luktar sanslöst gott när någon röker fortfarande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Calcifer
11/29/15, 5:57 PM
#5

#3 Med tanke på att jag nästan kräktes sist jag tog ett bloss och mår illa bara av tanken på cigg borde det inte vara något större problem. Jag saknar ingenting som har med dem att göra heller.

#4 Bra gjort, du med!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Mia-67]
12/29/15, 11:43 AM
#6

Bra jobbat ni som lyckats sluta röka! 

Jag har rökt ett paket om dagen i drygt 33 år. Jag slutade för över 3 månader sen men hade redan 3 år tidigare viljan jag sluta, dock inte motivationen… Till slut var det bara att inse, det finns inget som heter "motivation" eftersom man redan vet alla skadeverkningar och hur illa det luktar. Man har hört alla moralkakor och att det är dyrt osv.. Man måste bestämma sig för att det får vara nog.  Det gjorde jag. Det enda jag ångrar är att jag inte tagit beslutet långt tidigare.

Annons:
Calcifer
1/23/16, 12:40 PM
#7

Fortfarande helt rökfri, 10 veckor sedan sista ciggen. Går hur bra som helst. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vallhund
1/23/16, 1:43 PM
#8

#7

:bow: :bow: :bow:

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Calcifer
1/23/16, 1:44 PM
#9

#8 Man känner sig faktiskt otroligt duktig, haha. Jag har världens sämsta viljestyrka, alltså verkligen askass på att följa igenom med saker och göra förändringar som är jobbiga. Detta har varit så otroligt lätt. Tror det är för att egentligen hatar jag verkligen smaken av cigaretter, har aldrig tyckt det var gott. Så woooohooo!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Räkan2016
3/8/16, 12:20 AM
#10

Hej allihop! Vad duktiga ni är. Jag har rökt i nästan 25 år men när graviditetstestet visade plus så slängde jag dom direkt. Bästa motivationen någonsin. Nu säger jag ju inte att alla ska bli gravida, haha. Men har iaf varit rökfri i en månad o är i v 9 :)

Räkan BF Oktober 2016

Farwuq
3/8/16, 11:23 AM
#11

👍 🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

nitsimek
3/19/16, 10:43 AM
#12

Den där jäkla pinnen……jag har fått KOL

Farwuq
3/19/16, 1:31 PM
#13

Jag beklagar av mitt hela hjärta.
Jag har "haft" arbetskamrater där jag jobbar som hade KOL; det var sannerligen inte upplyftande att se och höra.

❤️ 🌺 🤗

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Calcifer
3/19/16, 3:54 PM
#14

Rökfri!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Farwuq
3/19/16, 5:30 PM
#15

Rökfri är även jag sedan över 30 år.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Aleya
4/10/16, 10:02 PM
#16

Imorgon startar jag mitt tredje försök att bli rökfri. Nu f-n!!!!

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
4/10/16, 10:18 PM
#17

#16 Heja!

Själv är jag fortfarande rökfri.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Farwuq
4/11/16, 8:52 AM
#18

👍 🤗🌺

Grattis till alla er som försöker, eller rent av lyckats.
🏆

Rökning är ett elände både för de som röker och de som kommer i kontakt med en rökare.
Jag talar av egen erfarenhet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
4/11/16, 12:41 PM
#19

#16 Lycka till.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
4/11/16, 1:55 PM
#20

Känner hur manisk jag börjar bli. Och känner att nått saknas. Men det ska gå. Så tack #17 #18 och #19. Föröker tänka på alla pengar jag sparar

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Maria
4/11/16, 2:02 PM
#21

#20 När jag rökte så hade jag aldrig några besvär som hosta eller annat  men däremot så märkte jag ju hur ekonomin plötsligt blev bättre  när jag slutat. Min man slutade någon månad efter så det gjorde ju en hel del och det var "peppande"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Calcifer
4/11/16, 2:12 PM
#22

#20 Gud jag skämdes när jag räknade på hur mycket pengar jag gjort av på cigg under de år jag rökte. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
4/11/16, 2:13 PM
#23

Javisst är det fruktansvärt om man räknar tillbaka🤫☺️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
4/11/16, 5:03 PM
#24

Nu är det länge sedan jag rökte, men på ett ungefär hur mycket kostade det, för er?
🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
4/11/16, 5:13 PM
#25

Jag och min man rökte  för ungefär 2 500 kronor i månaden har jag för mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
4/11/16, 5:33 PM
#26

😮

Det blev en rejäl nettoökning av inkomsten.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Calcifer
4/11/16, 5:36 PM
#27

56:- per paket, antingen varje dag eller varannan dag…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Maria
4/11/16, 6:13 PM
#28

Jag har för mig att cigaretterna kostade runt 40 kronor paketen när jag slutade. 

Jag rullade visserligen cigaretter och det var från början när jag var ung mycket billigare. Då var det en period då cigarettpapper däremot var jättedyrt så det gällde att smuggla från Norge😃

Mot slutet så kvittade det prismässigt att rulla men jag tyckte det var godare cigaretter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
4/11/16, 6:36 PM
#29

De blev lite smuligt i munnen bara.
Jag brukad bland annat röka de franska Gaulloises.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
4/11/16, 6:39 PM
#30

#29 Ja de köpte jag gärna när jag var utomlands.

Jag var väldigt bra på att rulla cigaretter för hand så jag hade nästan aldrig "tobak i munnen"😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
4/11/16, 6:47 PM
#31

Man fick ofta en tobaksfri bit mot slutet när man rullade lite snålt. Ciggen liknade då en klassisk jont.

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
4/11/16, 6:48 PM
#32

Haha. Ja, jag har aldrig kunnat rulla med filter för då har det alltid blivit ett tomrum för mig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
4/11/16, 6:49 PM
#33

Ett tag hade jag hylsor och en "injektorapparat".

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
4/11/16, 7:05 PM
#34

De apparaterna har jag provat men jag fick det så hårt så att de knappt gick att få fyr på😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Aleya
4/11/16, 7:17 PM
#35

Kul när ni pratar om att rulla. Minns när jag var liten och när vi var i stugan så hjälpte jag mormor med att göra cigg. Hon hade någon slags rullare dör man stoppade filter och papper och snurrade och hade sig. Det tyckte jag var kul att göra som barn. ☺ Jaha… då är snart första dagen slut. Har mest ont i käften nu, så så röksugen är jag inte. Men lättretad är jag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: