Annons:
Etikettövrigt
Läst 2878 ggr
Frökensvår
2016-01-04 22:34

Positivt urinprov?

Jag har gjort ett liknande inlägg tidigare men prövar i detta forum istället. Jag tog urinprov och det blev positivt på buprenorfin som jag inte vet vad det är. Jag tog något vitt pulver för två och en halv månad sen och läste att vissa droger stannar kvar i kroppsfettet i flera år och om man tex går ner i vikt vilket jag gjort så frigörs det i kroppen igen. Utöver det har jag aldrig tagit droger så chansen är ju att det blev fel och blir negativt nu när det skickas på lab. Men skulle det annars kunna vara orsaken? Är så orolig kan knappt sova.

Annons:
punkmusic
2016-01-04 22:42
#1

Från FASS, det är en opioid "ett kraftigt smärtstillande medel som används efter operationer. Temgesic sublinguala resoribletter innehåller buprenorfin och tillhör gruppen opioidanalgetika." Vet du inte vad det var för pulver du tog??!

Frökensvår
2016-01-04 22:45
#2

Nej ingen aning.. fick höra att det var kokain men tror inte att det var det. Kan det vara det som gett utslag på provet trots att det var 10 veckor sedan eller är det deras snabbtest det är fel på??

Frökensvår
2016-01-04 23:03
#3

Låg också på sjukhus för cirka en månad sen och fick stesolid Novum, sobril, carbomix och ringer-acetat, men dessa kan väl inte ge utslag på urinprov och inte efter en månad?

punkmusic
2016-01-04 23:06
#4

Ingen aning, det du kan göra är att titta upp på FASS vad halveringstiden är= T1/2 på det verksamma ämnet och gångra (x) med 5 så vet du när det är ute ur kroppen.

punkmusic
2016-01-04 23:32
#5

Förresten är det thc som lagras. Googla om du är osäker.

Frökensvår
2016-01-04 23:40
#6

Buprenorfin är väl inte THC?

Annons:
punkmusic
2016-01-05 00:17
#7

Nej men thc är det som lagras i fett som de flesta tänker på. Du skrev om det i ditt inlägg

Frökensvår
2016-01-05 02:00
#8

Okej jag har läst att det tar minst ett dygn innan kokain kan upptäckas i kroppen. Gäller det även om det skickas på analys på lab? Om det är utifrån cirka åtta timmar efter ett litet intag,

Frökensvår
2016-01-05 02:00
#9

Urin från*

vallhund
2016-01-05 13:43
#10

Du verkar röra dig i miljöer där det finns mycket droger o du stoppar i dig saker som du inte vet vad det är. M.a.o. ganska självdestruktivt vilket kan bli farligt.

Det är inte fel på urinscreeningsstickorna men de visar inte alltid korrekt svar. För korrekt svar samt även svar på mängd/konventration krävs blodprov, skall det hålla i rätten krävs det att de analyserats av Statens Rättsmedicinska Laboratorium.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Frökensvår
2016-01-05 15:05
#11

#10 Ja urinprovet har skickats vidare till ett lab i Linköping men det finns väl ingen risk att det blir fel även där? Finns inte en chans till att jag har några droger i kroppen så positivt på bup är helt klart felaktigt.

Frökensvår
2016-01-05 15:53
#12

Frågar ännu en gång. Om jag tar kokain vi säger 01.00. Sedan gör jag ett urinprov 08.00. Alltså sju timmar senare. Syns det verkligen i urinet då? Tar det inte längre tid när det gäller kokain, typ 12 timmar innan det hamnat i urinet?

vallhund
2016-01-05 16:15
#13

#12 Det får du fråga på någon annan sajt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
vallhund
2016-01-06 13:34
#18

Sajten är inte till för att underlätta för de som använder rusmedel att fortsätta med detta, eller hur man gör för att inte bli avslöjad via urin/blodprov etc..

Sajten är till för att stötta varandra o stötta människor som vill bryta destruktiva vanor.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: