Annons:
Etikettpsykiskt
Läst 2772 ggr
vickaanjao
2/9/16, 2:09 PM

psykiskt misshandlad?

Jag och min kille har snart varit tillsammans i 1,5 år. Han har kontrollbehov hela tiden över mig. Får inte vara med kompisar själv, får inte träffa någon själv. Han dricker oftast hela helgerna då när han är full blir han otrevlig och ibland lite våldsam.. I Lördags när vi drack med våra vänner så var det en tjej som började ta på han så de tyckte jag var gränsen så jag frågade han vafan hon gör så för, så jag gick sedan till hon å gav hon en utskällnin! Sen vart allt bara värre! Han börja putta på mig, slet ifrån mig ciggen.. sen när alla hade åkt vid 6 på morgonen så slängde han ut mig och låste dörren. Så satt ute i ca 4 timmar, men tog mig in till slut. Sen vid kl 16 på söndagen så hade han tagit hem 4 kompisar. Och jag och min kille började bråka ännu mer så jag vart less och slängde sönder ett ljus på marken, han bad mig att ta upp det men jag vägrade! Så han tar tag i mig och min jacka och trycker ner mig på marken å skriker att jag ska ta upp det, så jag tar upp det till slut för jag vart rädd. Under hela vårat bråk så kallade han mig fitta,hor,slampa,luder osv.. I övrigt när han är nykter är han världens bästa pojkvän, älskar han så otroligt mycket då! Vi bor tillsammans i hus men det är han som står på hyreskontraktet.. Hur ska jag göra? Mår dåligt psykiskt..För ett förhållande fungerar verkligen inte när det är så här.. Hur och vad för krav ska jag ställa på honom?

Annons:
vallhund
2/9/16, 2:13 PM
#1

Dumpa svinet!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

vickaanjao
2/9/16, 2:16 PM
#2

Vet inte hur jag ska göra. . Älskar han så mycket när han är nykter…har gråtit å gråtit..

[Lummer]
2/9/16, 2:24 PM
#3

Det kommer bara bli värre. Tro mig. Vi är många som har den Tshirten i olika färg och storlek. Detta är inget som går över inget du kan fixa. Det blir bara värre så stick medan du kan. Önskar dig lycka till och hoppas du hittar någon värd att älska snart🌻

vickaanjao
2/9/16, 2:28 PM
#4

Ska träffa han i veckan så ska vi göra ett beslut som är bäst för oss båda..

Gronstedt
2/9/16, 2:34 PM
#5

Han är exakt samma person när han är full som när han är nykter, han bryr sig bara inte om att låtsas när han är full. Det enda som kommer att hända om du stannar är att han sänker spärrarna mer och mer, tills våldet är normalt för er båda alla dagar. Vänta inte på det, utan lämna honom innan det gått så långt.

[Lummer]
2/9/16, 2:50 PM
#6

Vad han anser är bäst för er båda är inte nödvändigtvis vad som är bäst för dig. Det är som Gronstedt säger. Tänk på dig själv nu. I morron kan det va försent.

Annons:
Biami1.
2/10/16, 11:02 AM
#7

Det är lätt att älska någon från dennes bästa sida, men det är den sämre sidan du måste stå ut med. Överskuggar den sämre sidan kärleken du känner för den bättre sidan eller spiller kärleken över så att du står ut med hans sämre sida. Med detta INTE sagt att du ska ta skit. Frågan är om han är tillräckligt intresserad av dig och er relation för att söka hjälp för sina problem (detta är som tidigare sagts inte något som du kan lösa!). För din egen skull rekommenderar jag att du flyttar ifrån honom. Det är upp till honom att bevisa huruvida han är mogen nog att se sina problem och ta ansvar för ta dem. Ta inga löfte, det är upp till konkreta bevis som gäller! Hans problem är inget snabb-fix, det kommer att ta tid, kanske flera år. 

Om du  väljer att stanna kvar i relationen (även på lite avstånd) så behöver du massor av stöd för att inte fara alltför illa. Du behöver hjälp att kunna se vad som är ditt ansvar och, framför allt, vad som inte är det. 

Väljer du att lämna relationen helt och hållet behöver du även då hjälp att bearbeta dina upplevelser. 

Nu vill jag inte ha en massa kommentarer om att jag uppmanar någon att stanna kvar i en destruktiv relation! Jag vill ge stöd till eftertanke så att vederbörande kan fatta ett eget, välgrundat beslut som han/hon kan stå upp för och genomföra och att söka och ta emot den hjälp som behövs.

SSKAnna
2/24/16, 8:39 AM
#8

Jag håller fullständigt med alla andra som skrivit; men jag vet att det kan vara svårt att tänka klart i din situation.

Denna tråden heter: "Psykisk misshandel?" och visst är det så men du vet att du även blir fysiskt misshandlad eller? 

Vet inte alls hur gammal du är eller hur länge ni varit tillsammans men när man har upplevt hur ett bra förhållande fungerar en gång så vill man aldrig gå tillbaka till det du beskriver.

En tillvaro fylld av oro och ångest över vad som ska hända nästa gång. 

Du förtjänar bättre- det gör vi alla!

Om du har fler frågor- ring Kvinnofridslinjej på 020- 50 50 50. De är TOPPEN!

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

Upp till toppen
Annons: