Annons:
Etikettberoende
Läst 3215 ggr
Azalhea
5/6/16, 2:29 AM

Sobrilberoende och nedtrapp

Hej. Läst många trådar gällande olika benzo. Dock så får jag ingen klarhet. Tänkte höra om någon här kan hjälpa mig. Fått utskrivet av läkaren, sobril 20-30mg/dag i ca åtta månader. Nu håller jag på att sluta. Nere på på 15 mg lch tog bort en femma från mina 20 för fyra dagar sen. Jag läser överallt att det är farligt att sluta med benzo. Jag fryser, svettas, kippar efter luft och har såna vidriga hjärtklappningar.. Är dett normalt? Och hur ska jag förhålla mig till nedtrappningen? Folk skriver ju att vissa dött av att sluta.. Hur mycket är lagom att ta bort/vecka? Min läkare e ej på plats och är i behov av hjälp!!!!!

Annons:
Honestyisdead
5/6/16, 2:35 AM
#1

Ring sjukvårdsupplysningen eller be om att få prata med en läkare.

Jag skulle vilja påstå att det mest är obehagligt att sluta.

vallhund
5/6/16, 2:42 AM
#2

Den dosen lär du inte dö av om du ens slutar helt tvärt. Obehagligt ja, farligt nej.

5 mg mindre varje vecka låter som ett bra schema, ibland kan man behöva fasa ut trappan, dvs man står kvar på samma dos i två veckor innan man tar bort mer. Låt dig inte skrämmas av drogromantiker o annat löst pack på nätet skrämma dig!

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Azalhea
5/6/16, 1:13 PM
#3

Hmmm

mary8012
5/28/16, 3:18 PM
#4

Hej, jag håller på med nedtrappning av oxcascand jag med. Och det är för jävligt. Hur går det för dig? Kram

Azalhea
5/28/16, 4:25 PM
#5

#4 det går åt helvete.. Fattar inte. Hur mår du? Kram

mary8012
5/28/16, 5:33 PM
#6

Jag vet precis hur det är. Får du abstinens? Mina kommer i vågor,med kramp i benen, ibland i bröstet och svårt att andas och många andra fruktansvärda symtom. Hur länge har du hållt på att trappa ner? Får du någon hjälp i detta?

Annons:
mary8012
5/31/16, 9:20 AM
#7

Azahlea hur går det för dig? Kram

Azalhea
6/3/16, 1:14 AM
#8

#7 Ingen hjälp alls.. Jag vet inte hur jag ska klara det. Har som du, lider även av kramper och hjärtrusningar.. Ångesten emellertid är brutal.

mary8012
6/6/16, 3:23 PM
#9

#7 Hur mår du? Hur går det för dig? jag finns här om du behöver skriva av dig. Vet hur det är. Det är för jävligt. mkt overklighetskänslor o konstig i huvudet, känns som om jag håller på att tappa kontrollen, bli galen osv.. skriv gärna. .. vi kan försöka stötta varandra så gott det går Kram

Azalhea
6/8/16, 11:45 PM
#10

#9 hur kan jag kontakta dig?

mary8012
6/9/16, 10:37 AM
#11

#10 Mail,mobnummer? Eller hur tänkte du? Vart bor du?om det är ok att jag frågar Kram

Azalhea
6/12/16, 12:57 AM
#12

#11 Blir så jäkla offentligt här.. Vad som helst egentligen. Vad passar dig? Jag bor i Västmanland. Dudå? Kram

mary8012
6/12/16, 4:30 PM
#13

Ja jag förstår. Skriver ett privat meddelande till dig. Kram

Annons:
Upp till toppen
Annons: