Annons:
Etikettberoende
Läst 3100 ggr
minhumla
2016-05-12 04:50

Lyrica abstinens.. Hjälp!

Ätit lyrica sedan ca tre år, dos på 600mg m har tagit i betydligt större dos till o från, max låg väl på 1500/dygn.. Trappade ner i ca en vecka till 200 mg o drog för nio dgr sen de oxå. Hur länge till sitter abstinensen i??? Vilka symtom har ni haft? Kram

Annons:
Honestyisdead
2016-05-17 12:21
#1

En vecka är för lite att trappa ned 400mg. Max 100 per vecka hade jag trappat ned.

Sssss
2016-05-24 09:23
#2

Hej Vad är andledningen till nedtrappning? Äter det själv för min GAD. Mvh

Honestyisdead
2016-05-24 10:20
#3

#2 Uppenbarligen är anledningen att sluta med medicinen.

SSKAnna
2016-05-25 19:43
#4

#2 Det kan ju bara T.S veta…. Kan ju vara många olika anledningar.

minhumla: om du gör detta på egen hand utan hjälp av läkare så ta kontakt med vården! Vet inte vilka symptom du har som är som jobbigast men i allra minsta fall finns nog hjälp att få för att underlätta abstinensen.

Är det en läkare som finns med i bilden så ska du nog göra samma sak- det låter som en lite VÄL TUFF nertrappning även om det kommer att ge med sig; förr eller senare…

Lycka till.

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

Farwuq
2016-06-21 12:05
#5

Jag har 600mg/dygn sedan fyra år. Det har aldrig blivit aktuellt att trappa ner  för min del, min MS är kronisk.

Men… jag har läst att nedtrappningen ska ske väldigt försiktig. Med en dos som min skulle det nog ta ca fyra månader. Man måste se långsiktigt, annars är risken stor att det blir återfall och patienten försätts i ett ännu värre dilemma. Om man tagit Lyrica i fyra år så måste man låta det ta tid.

Det Hera föreslår: "Max 100 per vecka hade jag trappat ned." Även det är tufft.
Det skulle innebära sex veckor för att fasa ut, en dos som min.

Edit: Jag tar ofta mindre än 600mg. 600mg är taket som jag har, ofta tar jag från 300mg och lite uppåt mot 450mg. ibland kompletterar jag med Citodon och kodein.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: