Annons:
Etikettövrigt
Läst 1804 ggr
freyizz
6/22/16, 3:58 PM

Shopping

Hej! Jag har under många år shoppat galet mycket och eventuellt snattat. Jag lider av Borderline och ADHD och har därför mycket negativa tankar. Jag har aldrig brytt mig om jag hamnar hos kronofogden eller åkt fast för snatteri. Men när jag träffade min pojkvän som jag idag vet att jag vill leva resten av livet med och som fått mig att tänka positivt har jag insett att jag kan inte fortsätta såhär. Jag har inte snattat sen vi träffades eftersom jag slutade för hans skull. Men nu shoppar jag massa skit istället för nästan 500-1000 kronor om dagen. Jag är nära att sätta vår ekonomi i konkurs. Någon som har tips på hur jag kan sluta shoppa?

Annons:
Biami1.
6/23/16, 1:54 PM
#1

Har du berättat för din pojkvän om problemet? Kan han vara till stöd (t.ex. att han förvara pengar åt dig)? Vet du vad som triggar ditt shoppande? 

Såg att Köpberoendes riksförbund har en facebook-sida, kanske något att kolla upp.

Hittade också en bok: "Att köpa lyckan - en berättelse om köpberoende" av Ann-Britt Aldeman.

Vad du än gör, så tig inte om problemet. Prata om det men människor du har förtroende för och som du vill ha som stöd. DU ÄR INTE ENSAM, du har inget att skämmas över!

Kram och var rädd om dig!

Upp till toppen
Annons: