Annons:
Etikettberoende
Läst 1454 ggr
Sollar
6/27/16, 5:07 PM

Sluta röka utan att vara redo för det. Hjälp.

Jag ska opereras och läkaren sa att jag måste sluta röka med en gång, nu är ju inte jag mentalt redo för det, så hur lyckas man då? En familjemedlem kollar nu apoteken efter en sån inhalator som man sitter och suger på, känner att jag behöver rutinen. Men detta är ju nervöst, särskilt eftersom jag har fruktansvärd ångest över operationen, och så får jag inte ens lugna mig med en cigarett.

Annons:
Maria
6/27/16, 5:12 PM
#1

Jag slutade röka inför en stor operation och det gick ovanligt lätt eftersom det var på inrådan av läkare. 

Jag hade möjlighet att få nikotinplåster på sjukhuset men ville inte ha det.

Plåster kanske du kan prova?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sollar
6/27/16, 5:53 PM
#2

Tack, känns bra att höra att andra klarat det. Jag funkar inte riktigt så tyvärr, jag har AS och är extremt rutinbunden. Jag är sån som behöver tänka  på förändringar i nån månad innan jag genomför den. Men nu funkar inte det tyvärr, operationen är i övermorgon.

Maria
6/27/16, 5:54 PM
#3

OK. Jag slutade flera veckor innan operationen.

Är det en akutoperation eller har du vetat om att du ska opereras en tid?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sollar
6/27/16, 6:00 PM
#4

Det bestämdes idag, krossade armbågen förra veckan, var på akuten då men visste inte att det var så fruktansvärt illa ställt med den, och ingen nämnde något om rökning då.

Maria
6/27/16, 6:01 PM
#5

Aha. Då är det ju bra om du klarar av att sluta för läkningen skull.

Man rekommenderar rökstopp vid de flesta operationer numera.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sollar
6/27/16, 11:53 PM
#6

Ja han lät så bestämd att det inte går att röka, det är omfattande kirurgi här och armen kan bli obrukbar om det inte går bra, så jag tänkte att jag får väl göra min del. Jag såg ju röntgenbilderna med de små lösa bitarna som är kvar. Jag har börjat med sluta röka- inhalatorn och än så länge går det bra, men tänker att det är för tidigt för den jobbiga biten än. Jag gör hela rutinen och alla cigaretter är borta här hemifrån. Så så långt är allt väl och jag tar det på allvar och jag ska verkligen kämpa för detta.

Annons:
Sollar
6/28/16, 8:52 PM
#7

Det har gått rätt bra idag iaf, känner inget jättesug med inhalatorn. Fast gissar att det värsta kommer lite senare.

Upp till toppen
Annons: