Annons:
Etikettberoende
Läst 1624 ggr
lilli-l
7/22/16, 9:11 PM

Yrsel vid utsättning av Oxycontin?

Jag har ätit Oxycontin i 6 år för smärtproblematik och trappat ner och slutat! Jag har haft världens yrsel under utsättning och ännu värre nu, 6 dagen efter jag nollat på den..! Är det verkligen möjligt? Yrseln håller i sig hela dagen men blir värre mot em/kvällen. Någon som varit med om samma?

Carpe Diem….Fånga dagen

Annons:
IaMiaMaria
7/26/16, 3:21 PM
#1

Ja det är mycket möjligt. Jag har inte satt ut just oxy, men andra morfinpreparat och man kan ha yrsel och illamående och känna sig allmänt sjuk ganska länge efteråt, så det är inte konstigt. Men det går över, så tappa inte hoppet!

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

lilli-l
7/30/16, 5:43 AM
#2

Tack för svaret!

Carpe Diem….Fånga dagen

[Natchie]
8/28/16, 3:46 PM
#3

Jag e ny här på Beroenden o mitt svar kanske kommer försent-men jag ville bara berätta att när man trappar ut o slutar m just morfinpreparat så tar d mkt lång tid innan man känner sig 'normal' igen, såklart olika från person till person men d tar alltid lång tid m morfin, själv blev jag mig själv igen först efter lite drygt 1år! Så håll ut för orkar man bara hålla ut så kommer d plötsligt en dag då du känner dig mkt bättre! Å morfinpreparat e ett helvete jag vet o har som nämt personlig erfarenhet. D enda jag kan säga är forts håll ut o kämpa på -så småningom kommer den dgn då du märker o känner hur mkt bättre du mår även om d kanske känns hopplöst just nu, så stå stark o tro på att du kan klara av detta! All styrka till dig! Mvh

lilli-l
9/4/16, 9:19 PM
#4

Tack Natchie! Jag nollade ju den 18 juli och jag har fortfarande yrsel. Det känns som om hörsel och synnerver är helt överaktiva! Jag är fortfarande känslig för ljud mm.. helt sjukt! Att det sitter i så länge! Men det är väl bara att stå ut! Tack för pushning..det behövs! 😀

Carpe Diem….Fånga dagen

thenameless
9/15/16, 8:59 AM
#5

Försök att hålla dig upptagen med saker så du inte fokuserar på absen då går det lättare  tills de försvinner tror jag

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: