Annons:
Etikettberoende
Läst 2098 ggr
[Den långa vägen tillbaka...]

Trappa stesolid...när det är riktigt jobbigt

Hur ser er abstinenskurva ut? Min startar dag 3-4 ganska intensivt… Mindre besvär uthärdliga fram till dag 8-10 då det blir en peak. Lugnar ner sig några dagar o nu har jag haft konstanta besvär fr dag 13 fram till idag dag 17 o det lär fortsätta. Jag kommer inte sänka förrän jag är stabil. Sänkte sist från 15 mg till 12,5 mg på en månad. Funkar inte jag blir jättesjuk. Nu kommer jag trappa långsammare 1 ggn/mån 1 mg….Det får ta tid för jag sitter här med runt 20 olika symtom som DR, värk i benen, illamående, magkramp, synrubbningar, ibs besvär, stickningar i hela huden, brännande smärta,huvudvärk,yrsel, metallsmak i munnen, ljud-o ljuskänslig, känns som rinnande kallt vatten i ansiktet, svårt att koppla i hjärnan, ångest,ryckningar, tryck i huvudet som en isklump sitter där, lågt blodtryck o svimningskänslor, influensa värk, hjärklappning, sover inte m.m…. Det tar aldrig slut.. Jag hatar det här!!! Jag har ett enzymfel som gör att jag metaboliserar diazepam mkt långsamt o får säkerligen fördröjd AT… Hur trappar ni och när kommer er AT o när blir ni stabila

Annons:
vallhund
10/21/16, 2:04 PM
#1

En del personer behöver inläggning på psyk/vistelse på behandlingshem för att kunna trappa ut diverse beroendeframkallande substanser.

Frossande i abstinensproblem o mg hit o dit lär inte hjälpa någon som vill avbryta ett destruktivt beroende.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Den långa vägen tillbaka...]
#2

För det första var frågan ställd till ngn som trappar ut stesolid. Destruktivt beroende o frosseri? Lägg din tid på att svara på frågor med ordentliga svar istället för att komma med tomma påstående. Du nämner hur noga man ska vara vid att källhänvisa. Det handlar väl om vett o etikett i svar på inlägg också? Jag vet mkt väl att avgiftning kan se på ex sjukhus. Men den är kort och mkt intensiv o ger många gånger en rejäl förlängd abstinens. Min psykläkare säger att det ska ske via öppenvården o jag fick idag veta att de ev kommer byta stesoliden mot Iktorivil pga risk för att jag blir läkemedelsförgiftad genom ackumulering av nordiazepam. Då jag har ett enzymfel då jag saknar huvudenzymet som bryter ner diazepam CYP2C19 så ville jag veta om jag är ensam med att ha det så här jobbigt o så mycket symtom. Har du trappat benzo själv? Om inte o du inte har några vettiga kommentarer så låt bli att svara. Eller är du bara ute efter att provocera? Jag är sjuk och du har ingen som helst rätt att döma mig lr kritisera mig.

vallhund
10/21/16, 7:52 PM
#3

#2 Jag varken dömer eller kritiserar dig, jag kommenterar det du skriver på sajten, varken mer eller mindre.

Det är inte upp till dig att bestämma vad jag skriver eller svarar på för inlägg på sajten.
Har din psykläkare varit benzoberoende? Om inte borde hen vara diskvalificerad att behandla dig enligt din logik.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Denna kommentar har tagits bort.
Raquel56
12/23/16, 6:21 PM
#5

Redigerat av gronstedt (medarbetare). Kritik mot Sajtvärd, Medarbetare eller moderering bör tas i PM.

Raquel56
12/23/16, 6:33 PM
#6

Redigerat av gronstedt (medarbetare). Kritik mot Sajtvärd, Medarbetare eller moderering bör tas i PM. 

Observera att du inte blivit avstängd.

Annons:
Gronstedt
12/29/16, 2:32 PM
#7

TS, din enzymstörning gör nog din situation ganska unik, så det kanske är svårt att hitta någon med samma erfarenhet. Gör den att du har högre diazepamhalt än en "vanlig" människa skulle få på samma dos? Det låter som om du skulle behöva få din blodkemi noggrant övervakad under nedtrappningen, för att inget ska trassla till sig. Tyvärr är det ju bara vården som kan hjälpa till med det.

Upp till toppen
Annons: