Annons:
Etikettpsykiskt
Läst 1557 ggr
CarlJohnson
10/23/16, 9:16 AM

Depression + ev Xanor abstinens

Hej! Har nu haft en djup depression i 2 år verkar omöjligt att bli kvitt ångest stress och oro (upstod i samband av svåra smärtor med operationer och mycket av tramadol + morfin) Sen 3 månader tillbaks började jag med zoloft och blev bara sämre, mycket sämre. Efter en månad bytte jag till wellbutrin och fick xanor 1 mg utskrivet för att ta vid behov. Nu har jag slutat med alla mediciner förutom xanor. Min fråga är, hur fort kommer abstinensen efter xanor bruk? Jag har tagit 2-4 mg varannan dag, och kan ibland 1mg på 3 dagar, och nån dag har det blivit 5mg. Men alltså vädligt sporadiskt och nästan aldrig två dagar i rad/följd. Hur kan min utsättning tänkas bli? Ska man trappa ned? Jag kan gå ett och ett halvt dygn utan att känna mig "sugen". Ska även tillägga att jag inte njuter av ruset och tycker inte det är en superbra ångestdämpande, man blir mest trött så att man glömmer hur man mår!

Annons:
CarlJohnson
10/23/16, 9:19 AM
#1

Alltså 1 månad ungefär sporadiskt xanor bruk, 1-4 mg per dag, varannan dag utan. Har snittat 1.9 mg per dag sen jag fick asken. Vad ska jag vänta mig?

vallhund
10/24/16, 12:23 AM
#2

Du är knappast beroende o lär sannolikt inte få någon abstinens. Vill du sluta helt så föreslår jag att du tar samma dos varje dag i två veckor starta med 2 mg/dygn. När du fasat ut det o känner dig stabil, kanske efter två veckor tar du bort 0.5 mg, när du känner dig stabil tar du bort 0,5 mg till osv…

Lycka till!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

CarlJohnson
10/25/16, 12:42 PM
#3

Okej tack!

Upp till toppen
Annons: