Annons:
Etikettvi-som-är-anhöriga
Läst 2648 ggr
serenas
1/20/17, 10:32 PM

Elaka sms

Är det vanligt att få höra elaka saker om sig själv av den som ska sluta dricka och går på antabus. Hur ska man tackla det hela . Känner mig bara ledssen och tom just nu.

Annons:
[krutgubben]
1/20/17, 11:33 PM
#1

Jag känner igen mig i hur din pojkvän beter sig, i mitt fall skickade jag också sådana sms till min sambo. Detta för att jag ville skydda min alkoholism så jag kunde dricka och för att sambon var ett hot mot mitt missbruk, har han visat några bevis på att han tar antabus? Om ej så är han aktiv i sitt drickande skulle jag tro, jag själv tar antabus med min sambo och hon har gömt burken så jag inte kan byta ut tabletterna, jag har tidigare sagt jag tagit antabus på beroendemottagningen men då ljög jag och förfalskade sköterskans namnteckning. Men nu kommer jag inte undan, för jag berättade för henne att jag hade ljugit om beroendemottagningen och att jag även senare bytte ut antabus tabletterna vi hade hemma. Men nu har jag stängt alla "flyktvägar" och när jag har ljugit tidigare så är det egentligen jag själv som har ljugit för mig själv. För i slutänden så är det jag som förstör för mig själv om hon skulle ha lämnat mig, för då har ju jag sett till det själv så jag valde att berätta sanningen och det kändes skönt för min själ kan jag lova. Ställ krav på honom för daltande gynnar bara missbruket och då kommer han att försöka tänja på gränserna. Jag vet inget om er historia men jag skriver om hur jag och min sambo haft det.

serenas
1/21/17, 12:49 AM
#2

Jag vet faktiskt inte om han är full. Jag svarade inte när han ringde. Jag har massa sms som jag inte har öppnat. Det står ändå bara en massa elakheter. Och det kan jag vara utan. Just nu så känner jag att om jag inte duger så kan han leva sitt liv utan mig. Jag vet att han är inne i en svår period just nu. Och jag fick veta att han har varit med sin ena supar kompis så misstänker jag att han har druckit. Fick veta att hans kompis åtminstonde har ett samvete som om jag inte har det. Jag släckte ner i min lägenhet så han inte kan se att jag är hemma. Vi bor i husen brevid varandra. Jag vet att jag inte ska behöva göra så men jag behövde få lite lugn och ro. Tänkte först gå ut men är inte så pigg på och göra det ensam nattetid. Pratade med en kompis hon tyckte att jag skulle ge igen med samma mynt. Men det skulle jag aldrig göra. För jag skulle aldrig gå ner till hans barnsliga nivå. Får se vad som händer.

serenas
1/21/17, 12:52 AM
#3

Jag kan tillägga att dom sms som jag har läst handlar om mitt utseende och att jag aldrig durshar. Jag är ingen foto modell men durshar gör jag varje dag. Tror han blev arg för att jag har klippt mig .

serenas
1/21/17, 12:52 AM
#4
serenas
1/21/17, 7:00 PM
#5

Det var som jag misstänkte. Han har börjat dricka igen. Men det är skönt att ha fått det bekräftat.

Perline
1/22/17, 10:52 AM
#6

5#

hej serenas

du har ett tufft beslut framför dig hur du än väljer att handskas med det här ..du måste sätta dig själv i första hand medberoende är inte heller att leka med kan bli oerhört destruktivt . jag själv är en beroende jag har hållit på mest med droger men det är samma beteende försök komma ihåg att han är sjuk och du förtjänar inte elaka saker du är värdefull kom ihåg det även om han kanske inte menar det egentligen så ska man inte behöva utsättas för en sådan behandling..nu vet jag väldigt lite om din situation och vill inte komma med råd förutom att du är den viktigaste personen i ditt liv och du är värdefull och värd att älskas

Annons:
Gronstedt
1/22/17, 1:18 PM
#7

Det är inte alls ovanligt att den som känner sig pressad i sitt missbruk blir elak. Dels är man allmänt sur och grinig för att det är jobbigt, det måste man (om man inte kommit så långt i hanteringen av beroendet) skylla allting på alla andra  för att slippa ta till sig att hela eländet är ens eget problem och ansvar. 

En partner som vill att man ska sluta och som försökt stötta kan man i sin fantasi göra om till en elak person som bara förstör allt roligt. Då känner man sig jättekaxig, jättemodig och jätterolig när man skriver personliga kränkningar till vederbörande.

Kom ihåg att varken missbruk eller abstinens gör personen till någon annan! Andra sidor av personen kan komma fram, men de finns där hela tiden. Den barnsliga, bortskämda, fega, elaka snorungen har funnits där i karln hela tiden. Har du tur finns där också en vuxen, nykter och resonabel man i honom. Det är den mannen du måste prata med, om och när han kommer fram. Den förkrympta, elaka versionen är inte välkommen. 

Och handen på hjärtat, vad ska du med en man som tror han har rätt att bli arg för att du klipper dig? Antingen han är full eller nykter?

serenas
1/22/17, 1:59 PM
#8

Vi har pausat förhållandet. Men vi ska vara vänner som vi var innan vi blev tillsammans och det känns bra. Hans fd flickvän är döende i cancer och jag fick mig en skopa av honom att jag är känslo kall. Vilket jag inte är snarare tvärtom. Han minns inte att han har sänt smsen så jag visade dem igår. Han skämndes och jag sa att det skulle han göra. Jag hoppas att det löser sig för honom. Jag vill att han ska vara en del av mitt liv även om vi inte är ihop

serenas
9/18/17, 11:57 AM
#9

Samma skit 8 månader senare…. Önskar att mina känslor försvann.

Upp till toppen
Annons: