Annons:
Etikettalkoholberoende
Läst 1472 ggr
stinis76
5/28/17, 10:54 AM

Min särbo alkolist

Hej ! Min älskade är alkolist på ytan ser allt bra ut han har ett viktigt jobb lite sjukskrivningar men det rullar ändå! Han har svår ptsd sen FN tjänst, depression och dricker varje dag! Har varit ständig stress för mig sedan jag träffade honom o blev blixt förälskad Min själsfrände ! Nykter snäll fin underbar full elak narcissist manipulera mig ! Jag fick in honom på avgiftning sex dagar på sjukhus efter en dag starköl igen o dagen efter o självmords prat! Numera bor jag varannan v själv med min son och då ges dåligt samvete till mig o avundsjuka för att jag på ytan mår bra! Vad ska jag göra ? Vet inte hur många ggr jag lämnat o kommit åter !

Annons:
Maria
5/28/17, 11:12 AM
#1

Det låter ju illa.

Är han själv inne på att få hjälp att sluta? Det måste ju komma av egen fri vilja.

Eftersom du har barn så måste ju barnet gå före allt annat.

Kanske skulle ni båda må bra av att bryta upp.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Åsa S
5/28/17, 11:33 AM
#2

Låter inte som något bra förhållande och med tanke på att barn är inbland så kan det nog vara bra att gå vidare i livet, det är inte farligt vara utan en partner, troligtvis kommer du nog må bättre än du gör idag efter att sorgen över ett brutet förhållande passerat.

Du tycker han är din själsfrände men av det du beskriver så verkar han inte tycka det om dig för då hade han inte behandlat dig på det sättet oavsett vad han har för problem. Missbrukare är experter på att manipulera sina nära till att tåla nästan vad som helst med fina ord, presenter etc. för att de ska finnas kvar och sköta markservice, hjälpa till att dölja problem för vänner arbetsgivare etc. men det är ofta bara ord inget annat. Min syrras ex. var missbrukare hon vaknade inte upp förren hon hörde hur han pratade till sina söner och kom fram till att hon inte ville att hennes barn skulle växa upp med en sån far så hon drog direkt när hon vaknat upp ur dimman, barnet är viktigast + du säger ju själv att det är en stress, ett förhållande ska inte kännas som att det ökar ens stress i livet.

stinis76
5/28/17, 11:39 AM
#3

Han har legat på behandlings hem tidigare o för självmords försök behandlat sina exfru som han gjort med mig sen sagt varje dag hur mycket han älskar att jag är hans själsfrände hans allt den finaste för att sedan med alkohol i kroppen nedvärdera o säga elaka saker ! Så mkt energi tar det! Sen gör han slut på fyllan för att dagen efter ångra sig ! O hota om självmord mm jätte jobbigt ! Men så sjukt medberoende

Aleya
5/28/17, 11:55 AM
#4

#3 för ditt barn så bryt med denna människan. Det är inte värt att det ska vara på detta sättet. Och det kommer göra nått med dig också om det inte resan gjort det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Gronstedt
5/29/17, 10:51 AM
#5

TS, kom ihåg att han är samma person hela tiden. Det är han som är elak, hatisk, nedvärderande och manipulerande, det är inte alkoholen. Alkoholen gör honom inte elak, den tar bara bort spärrarna som gör att han vanligen inte visar de sidorna när han är nykter.

Upp till toppen
Annons: