Annons:
Etikettberoende
Läst 1480 ggr
kolpussen
2017-06-17 00:50

Spelberoende

Jag är en kvinna på 55 år som blev spelberoende vid 47 år för att döva min posttraumatiska stress.  Beroende är en hjärnsjukdom o det är svårt för den beroende o anhöriga att förstå hur det fungerar.

Redigerat av adm.

Annons:
vallhund
2017-06-17 14:23
#1

Hjärnsjukdom? Förklara gärna hur du tänker. Har man egna frågor om beroende eller har anhörig som vill veta mer så vänder man sig lämpligtvis till terapeuter, beroendeenheter, organisationer etc med sina frågor o inte till outbildade personer via internet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

kolpussen
2017-06-17 14:49
#2

http://www.hjarnguiden.se/index.php?option=com_content&view=article&id=56&Itemid=98

Självklart har du rätt i att man ska vända sig till proffs. Det är underförstått. Det kan dock finnas andra frågor som man kan undra över som inte har med vård att göra. Jag har fått vård tillsammans med alkohol, tablett, droger o matberoende. Oavsett vad så är konsekvenserna annorlunda. Jag har avtjänat ett fängelsestraff pga mitt beroende. Jag ber dig att ta bort mitt inlägg o jag bifogar en länk som visar mitt påstående om hjärnsjukdom. Jag jobbar på ett behandlingshem.

Upp till toppen
Annons: