Annons:
Etikettövrigt
Läst 2851 ggr
Torreador
2013-07-13 15:29

Rökare och snusare - se hit!

Hej på er

Jag behöver hjälp…. Jag är på gång att öppna en godisbutik och jag ska även sälja tobak. Nu ska jag göra mina första beställning och jag är helt lost…

VAD TUSAN ÄR GÅNGBART????

Så skriv: Vad röker ni? Vad snusar ni?

Jag behöver lite feedback innan jag beställer så jag har ett sortiment som är både varierat och som har de "vanligaste" sorterna.

Skriv inte bara märket utan vilken utan deras sorter också!

Kram och tack på förhand

Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
thenameless
2013-07-14 02:13
#1

Jag tror att du helt har missförstått tanken med denna sida? Eller så är du ett troöö….

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Torreador
2013-07-14 05:53
#2

Inte alls! Men många här inne röker eller har rökt. Så då är det ett bra ställe att fråga på tycker jag. Jag ber ju inte folk att börja röka utan jag vill bara kolla av läget vilka märken som är gångbara.

Men vill du inte svara så är det helt okej så klart. Det är ju upp till var och en.  :-)

Jag har frågat på några andra ställen också och satt och summerade allt i går kväll så jag har fått en rätt så bra överblick nu. 

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

vallhund
2013-07-14 08:29
#3

Tillhandahåll cigarettpapper för oss som rullar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Torreador
2013-07-14 10:14
#4

Är det vanligt att man rullar själv idag? 

Jag har begränsat med utrymme så jag måste välja att sälja det som verkligen går, men ändå försöka att tillgodose "alla" (även om det så klart är omöjligt). 

Men då behöver jag ju sälja löstobak också.

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

vallhund
2013-07-14 13:38
#5

Vi är många som rullar o de flesta som säljer cigarettpapper tillhandahåller inte den tobak jag röker, om ens någon.

Hitta på ett annat firmanamn, det du har finns redan i många varianter.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Torreador
2013-07-15 19:39
#6

Ett annat firmanamn? Nope! Bondmorans Godis finns ingen annanstans och det passar perfekt eftersom jag är känd som Bondmoran från både bloggen och radion och jag är bondmora. Dessutom ligger butiken strax nedanför gården och det passar in bland de andra butikerna. 

Så Bondmorans Godis får det allt heta :-)

Kram

Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
Gronstedt
2013-07-16 09:32
#7

Det beror mycket på var du finns. Om du har en liten, lokal butik är ditt säkraste kort att ta reda på vad grannarna använder 🙂.

Torreador
2013-07-16 11:22
#8

Japp, jag har skrivit in på butikens facebooksida och fått lite tips där. (även på bloggen). 

Idag kommer säljaren från Swedish Match hit så då ska vi titta igenom mina "efterforskningar" och lägga upp ett sortiment som passar mig :-)

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Mitjka
2013-07-24 22:32
#9

När jag rökte (för ca 1 år sedan) så var det Camel blue som gällde. Lågpris cigaretter som Level är väldigt poppis. Sambon röker Level och snusar General portion. Jag kan tycka att Marlboro, Level, general portion/lös, rulltobak och rullpapper BÖR finnas :) Lycka till med din butik, Bondmoran! :)

vallhund
2013-07-24 23:02
#10

De flesta av oss som rullar är extremt kräsna, jag har många mil till affär som säljer min tobak, cigarettpapper däremot finns lite överallt, utan att de för den skull säljer rulltobak.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

thenameless
2013-07-25 12:34
#11

Finns det oblekt ciggpapper?  rent miljömässigt tycker jag det borde vara något att satsa på. Fast rökarna vill kanske inte misstas för cigarillrökare?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

VildaVittra
2013-07-29 07:05
#12

X2 portion 18 g har jag nu, förra köpet var LD salmiak portion 18 g. Lågpris dvs, men inte skräpsnusmärken som är torra.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Toastskagen]
2013-08-03 17:38
#13

Jag röker cigaretter som har klick, alltså att man kan klicka ciggen för att få en menthol smak. I min stad märkte jag att det är rätt populärt med LM klick (LM forward). Märkte att det oftast var slut när jag skulle köpa. Du bör nog ha nån slags klick iaf! :) Det är populärt bland alla märken, kan inte komma på ett märke som inte ha klick. Vilket som är populärast av alla klick har jag ingenaning om ;)

Annons:
vallhund
2013-08-03 18:33
#14

#13 Förklara gärna vad det är, har aldrig hört talas om.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Toastskagen]
2013-08-03 18:54
#15

#14 Klick ciggaretter? I ciggarettens filer finns det en liten liten boll och i den bollen innehåller det en vätska av menthol. Och om du trycker på filtret så bollen går sönder så får du menthol smak när du röker istället för vanlig cigarett smak. Fräschar upp halsen och är mycket godare enligt mig än vanlig cigg smak! :)

vallhund
2013-08-03 19:33
#16

#15 Aha, jag röker inte köpecigaretter eller smaksatt tobak.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Lindixo]
2013-08-04 14:21
#17

Jag röker Camel activate, dom är populära, i alla fall där jag bor. Även Lucky Strike click och Marlboro beyond är poppis. :)

Torreador
2013-08-04 19:10
#18

Tack alla för svaren, jag har kört igång nu och har ett rätt så stort bassortiment och beställer hem det som folk frågar efter :-)

Kram

Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Upp till toppen
Annons: