Etikettberoende
Läst 2632 ggr
A-KJ
2013-06-08, 08:39

Metadon behandling!!

Hej !! jag är en kvinna på 47 år som har metadon mot heroin missbruk och det har förändrat mitt liv… jag har haft det i 5.5 år det har gett mej min son och min familj tillbaka …Jag lever ett mycket bra liv med min make som också har metadon… Ville bara säga att det går att komma bort från misären som ju ett missbruk är men man blir inte automatiskt frisk för man får medicin utan vi har gått i terapi och jobbat med oss själva men den är ett bra komplement för att få ett fungerande liv… Vi vill  naturligtvis till slut kunna klara oss utan metadon det är vårat mål… ville dela detta och ge någon som kämpar hopp om framtiden.. kärlek & kram AK

ghostface
2013-06-24, 15:42

Klarar ni att leva helt drogfria liv, förutom Metadonet då såklart, när ni går i programmet??
Vet många som går metadon/subutex-behandling och säljer medicinen vid sidan av  och knarkar på, dom flesta i programmen faktiskt.

thenameless
2013-06-26, 11:24

#1 De går ju i terapi samtidigt. Det kanske hjälper dem att tänka klart?

Tragiskt att så många bara verkar se metadonprogrammet som ett sätt att finansiera sitt eget fortsatta missbruk.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

vallhund
2013-06-26, 12:25

I de program jag känner till åker man ut fortare än kvickt om man använder andra substanser.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

thenameless
2013-06-27, 11:16

Så borde det ju vara och som jag minns det så brukar man ju få lämna prover för att kolla sånt när man är med?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

mayolica
2013-07-05, 00:37

Så skönt att ni har lyckats få ordning på era liv, om ni har haft problem med både missbruk och tungt opiat beroende,så förstår jag att ni måste ha kämpat hårt. Den medicinska behandlingen mot själva opiat beroendet  metadon/sub  har jag uppfattat som en viktig del i behandlingen för att skapa bra grund förutsättning att bygga vidare på  och jobba med andra eventuella problem som kan finnas,  tex missbruk eller andra svårigheter.

~ mayolica ~

Mitjka
2013-07-24, 22:43

Grattis till din drogfrihet! Alltid kul att höra att det går bra på riktigt för folk. :) Jag har själv subutex sedan mer än 2.5 år tillbaks och har en son på 7 månader. Jag, min sambo och vår son lever som vilken annan Svensson som helst. Det är något ensamt från och till, och jag känner mig lätt obekväm i en situation bland icke beroende människor. Men vad gör det? Jag har fått ett liv jag aldrig trodde jag skulle ha. Alla, precis ALLA kan göra en förändring, kan sluta. Bara man ger sig fan på det!

bandi43
2013-09-26, 23:44

GRATTIS för er som kämpar för att hålla er från missbruket.Jag själv är beroende dock ej missbruk.Flera operationer med mkt smärtor så får metadon för smärtorna.Men vet hur fast man kan bli även om att det inte var bruk för nöje.Tråkigt om nån använder sin chans att hålla sig från missbruket genom att sälja det som var menat som hjälp.

Upp till toppen