Etikettövrigt
Läst 1678 ggr
vallhund
2013-07-29, 16:07

Skärpning rökare!

http://www.svt.se/nyheter/sverige/tobaksbolagen-ska-ansvara-for-fimpen

Det går alldeles utmärkt att röka utan att slänga fimpar ifrån sig eller förpesta sina medmänniskors inandningsluft.

Hänsyn, tack!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Cazzos
2013-07-29, 16:08

Tummen upp!!

thenameless
2013-07-31, 00:07

Definitivt jag plockar fimpar ur mina rabatter varje vår/höst jag har t o m stält ut sandhinkar utanför min ytterdörr för att minska på fimparna men ändock ligger de där.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

vallhund
2013-07-31, 01:06

Förtydligande, jag är själv rökare så det är inte där skon klämmer, däremot så är jag allergisk mot nedskräpning, oavsett om det är i naturen eller i betongen. Det är så jävla onödigt o respektlöst.

Jag vet iofs inte hur mycket skada som papper o nikotinstinna fimpar gör i naturen, men filter försvinner inte. Papper i köpecigaretter innehåller en hel del kemikalier som gör att de inte slocknar, de flesta tobakssorter är spetsade med kemikalier i form av smakämnen etc.. Samma gäller snus.

Disturbed-Angel
2013-09-29, 02:39

Tycker absolut att man borde få böter inte bara av att slänga fimpar utan all nedskräpning. Är själv rökare och så svårt är det inte att låta bli att slänga fimparna på marken. Finns ju soptunnor överallt här i Sverige.

[Odde]
2013-09-29, 13:48

#4 dock ska man ju verkligen inte slänga en fimp i en soptönna då det är brandrisk, jag är själv rökare och nej ajg är inte bättre än någon annan, dom har blivit duktikare i allmänhet och stoppa ut " fimkoppar " ser jag en fimpar jag där, men finns det inte har jag inga planer över att stoppa ner en fimp i fickan..men jag tycker själv också att det ser förj*vligt ut med alla dessa fimpar på marken men tror deta blir en väldigt svår vana att bryta..😕

vallhund
2013-09-29, 13:59

#5 Naturligtvis släcker man fimpen först, t ex genom att spotta på den. Vill du inte ha fimpar i fickorna får du bära med dig en liten dosa att stoppa dom i, borde vara lika självklart att stoppa på sig som cigg o tändare.

[Odde]
2013-09-30, 02:08

#6 jo men har ju hänt mer än en gång att soptönnor osv tagit eld pga att folk inte gjort sådant, men fimp har ju en tendens till att smyga sig egenom och lukta iaf och ingen vill ju gå runt och lukta fimp även fast det borde vara en självklarhet så tänker jag inte ljuga och säga att jag kommer göra detta, då jag personligen även som rökare tycker att det luktar riktigt riktigt illa

Gronstedt
2013-09-30, 09:45

Nåja, rökare luktar ju fimp ändå … En märklig inställning, att man får skräpa ned andras närmiljö och utsätta barn och djur för förgiftningsrisk för att man håller sig för god för att ta hand om sina egna stinkande sopor. Då kan ju lika gärna alla hundägare börja lämna kvar sina hundars prestationer med hänvisning till att de luktar så illa att man inte ids transportera dem till närmaste soptunna.

På den tiden jag rökte släckte jag fimparna ordentligt och pillade ned dem i cigarettpaketet igen. Sedan var det ingen konst att tömma ut dem i närmaste sopkärl, hemma eller offentligt.

thenameless
2013-09-30, 10:21

#8 Så enkelt och så smart. Att man inte tänker på det själv?            Bra tips för er som röker….

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

vallhund
2013-09-30, 23:12

#4 Har för mig att det var 500 Singaporian $$ om man spottade ut tuggummi eller kastade fimp på marken/gatan, många år sedan iofs.

Upp till toppen