Annons:
Etikettövrigt
Läst 1974 ggr
Blodfot
2014-01-13 12:26

hjälp med argumenterade text.

Jag håller på att skriva en argumentearnde text mot droger i skolan, så jag vill veta "för"-nackdelar med drogor. Gjärna fakta om droger också tacksam för hjälp! 

Ps: visste inte var denna skulle ligga, ds

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Annons:
vallhund
2014-01-13 12:57
#1

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[GrandPa]
2014-01-22 11:15
#2

Det finns inga fördelar med droger. man kan känns sig lugn,glad,deppig,arg beroende påp vilken drog man tar. Men de är knappast fördelar!

Emel
2014-01-23 15:10
#3

Droger är ett ganska brett ämne. Men för att generalisera så har många droger medicinska egenskaper. Droger kan brukas rekreational, vilket man kan se som ett för-argument. Aka det är kul/skönt/trevligt att ta droger, annars skulle det inte vara så populärt… 

Att ta droger, vare sig det är alkohol eller tjack, bör vara upp till en själv och inte något som staten eller någon annan ska lägga sig i. 

Lycka till med skolarbetet

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Farwuq
2014-01-26 19:31
#4

Utan "droger" skulle inte en MS-sjuk som mig kunna aktivt delta i samhället och åtminstone infinna mig på jobbet.

🤢 

Jag har en massa saker "föreskrivna" och de håller mig bokstavligen på benen.

Det är således viktigt att skilja på "bruk" och "bruk".

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

peterlaesker
2014-01-26 20:42
#5

Hej,

den enda fördelen med missbruk är att jag hållt mig från att vara kriminell, för att inte råka ut för att bli inlåst och då inte kunna dricka.

/peter

mayolica
2014-01-26 23:56
#6

för mej blir det helt fel att argumentera för eller emot droger. dels finns det väldigt många olika sorters droger som skiljer sej helt från varandra och är helt olika saker,dessutom kan begreppet "droger"  betyda olika saker för olika personer? 🤔 

 Mycket av det som lite slarvigt brukar benämnas som droger är egentligen mediciner eller annat.   ordet drog kommer ifrån det franska ordet drouge  som betydde torkade örter kryddor och läkemedel från naturen. 🌺 

 Många gånger brukar ordet drog användas som ett annat ord för narkotika, men att sätta likhetstecken mellan droger och narkotika blir fel. 🥵

Dom viktigaste fördelarna med droger anser jag i första hand är dom medicinska egenskaperna. ☀️ 

Dom viktigaste nackdelarna som jag ser det är att många droger kan vara starkt beroendeframkallande, och för svåra eller tom omöjligt att klara av att hantera som det var menat för en del människor.  Som jag ser det är det ofta inte själva drogen utan hanteringen av den som leder till problem. 🤔

Det finns även droger som kan fylla sociala funktioner och vara avkopplande.🎂🍸🎁 

Sen finns det många skumma droger som inte är medicin eller annat droger som jag inte kan se några fördelar med alls utan bara tycker verkar läskiga eller rent livsfarliga💣 och enligt mej aldrig borde ha uppfunnits 🤢

~ mayolica ~

Annons:
mayolica
2014-02-04 15:25
#7

#2 Det finns inga fördelar med droger… Att dra en sådan slutsats låter för mej mej låter lite väl snabbt och ogenomtänkt 🤔
  Jag har svårt att tänka mej att man skulle hålla fast vid den åsikten om det skulle bli aktuellt med en operation där droger som används vid nedsövning och  droger som lugnande och smärtlindring inför operationer har en viktig funktion.  För cancerpatienter och andra svåra sjukdomstillstånd  har droger oxå en viktig funktion att fylla.

Även ångestdämpande mediciner har en viktig funktion.
 ADHD mediciner kan hjälpa människor att kunna klara skolan och skapa sej ett drägligt liv, istället för avbruten skolgång och ett liv i missbruk och misär. 

Sen har vi ju droger som kaffe, som är mycket uppskattad av många och fyller en social funktion i samhället på många sätt🎂😉

~ mayolica ~

Upp till toppen
Annons: