Annons:
Etikettberoende
Läst 712 ggr
[GrandPa]
1/27/14, 11:43 AM

Sluta röka.

Jag har gått i funderingar väldigt länge på att sluta röka, jag har testat att sluta ett flertal gånger men det har inte fungerat, senast var innan jul då jag köpte en Ecigarett. men den smakade så fruktansvärt illa att varje gång jag tog ett bloss på den så längtade jag efter riktiga cigaretter. Jag tycker inte heller att cigaretter smakar bra längre, de smakar inte mycket alls och de gör så att jag får dålig andedräkt. Och dessutom kostar det mig 1500 i månaden ungefär. Och det är ungefär som halva min hyra, jag vill inte sluta egentligen för att det kostar pengar för pengar har jag, Men jag vill sluta för mitt eget bästa. Menjag har ingen aning om hur jag ska gå tillväga, jag har varit i kontakt med psykolog och sluta röka linjen, men inget av de råden som de ger fungerar. Och att bara sluta tvärt har jag också testat. Men efter fem veckor var jag precis lika röksugen som dag ett när jag slutade så jag började igen. 
Röksugen gör mig inte irriterad utan det gör så att jag blir illamående, får ont i huvudet, blir trött. Och så orkar man inte gå runt och ha hur länge som helst.
Ska tillägga att jag har rökt i snart 10 år.
hur bryter man en tioårig vana?

Jag är tacksam för alla ideér!

Annons:
highonlife
2/3/14, 4:21 AM
#1

Du får ge dig själv tid att trappa ut en cigarett i taget. Kan vara bra om du tänker lite på "i vilka situationer brukar jag röka, skulle det kanske fungera utan en cigarett" Min farmor som hade rökt i över 40 år bestämde sig för att sluta, och hon hade som vana att sitta på en pall vid dörren när hon rökte, efter ett tag så gick hon och satte sig där utan att röka. Summa summarum, det som egentligen är svårt med att bryta just ett nikotinberoende är inte att ta bort själva ciggen(visst, det är absolut svårt) men att göta sig av med vanan kan vara fan så mycket svårare. Och mitt sista tips som funkar på vissa, på andra inte alls. Sätt ingen direkt tid att t.ex. om 5 veckor ska jag vara rökfri. Satsa istället på att: inom 5 veckor ska jag försöka trappa ner på mitt rökande. Där man ofta misslyckas är just vid att man sätter en hård tid när man ska bli rökfri, sen håller man inte den, då sjunker motivationen lägre och lägre. Det var det jag hade till dig. Lycka till!! MVH R

MrsGoldfire
2/8/14, 8:12 PM
#2

Läs Bellatrix tråd.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Upp till toppen
Annons: