Annons:
Etikettnarkotikaberoende
Läst 3255 ggr
Tobbe76
11/15/14, 8:59 PM

Frågor om Dolcontin AT Cold Turkey !

Hej ! Göra en historia kort. Har gått på 150mg Dolcontin i 3år och insåg när jag slutat jobba att jag missbruka detta. Så trappa direkt ner 30mg/dag istället för 150mg/dag. Körde ca 6dagar på 30mg magen spåra ur (fixa dimor) värk, dålig sömn. Sedan snart 60h har jag ej tagit ngt alls, och nu till det konstiga. Har inga andra symptom än lite stel/värk i rygg, sämre sömn, diarré samt ibland varm och ibland kall. Men inget som sabbar min vardag utan som vara lite småsjuk bara. Har ju läst människor är halvdöda efter 12-24h och jag har gått 60h och kan jobba. Så min fråga är och samtidigt skrämmer det mig lite har jag ej fått AT ännu och kan vänta mig allt hemskt jag läst? Ska säga det finns psykologiskt sug men det kan jag hantera! Vore evigt tacksam för svar från nhk som vet!

Annons:
thenameless
11/15/14, 9:20 PM
#1

Jag tycker det låter som att du tänder av just nu , Vad jag har hört är allas abs olika och olika beroende på hur länge man missbrukat. Bara att hoppas att det värsta är över nu.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Tobbe76
11/15/14, 9:34 PM
#2

thenamelesse: Tusen tack för ditt svar du rädda mig. Har gått och varit orolig sedan 24h eller ngt. Men då vet jag att jag antagligen tänder av nu. Än en gång tusen tack !!!!!

thenameless
11/16/14, 12:01 PM
#3

Varsågod , Det finns ett par olika trådar på sajten i ämnet  du kan söka på för att öka kunskaper och få höra om andras erfarenheter i  saken. håll ut och glöm inte att det blir bättre.

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

highonlife
11/23/14, 7:00 PM
#4

Hej! Nu var det ju ett tag sedan du startade den här tråden, och du borde vid det här laget vara kvitt effekterna av att sluta med opioider. Men jag skriver här ändå då det kanske kan hjälpa någon annan med samma frågeställning! En avtänding på opioider är högst individuellt, och många faktorer spelar in, som t.ex vilken typ av opioid det gäller, hur länge missbruket varat, i vilka doser man tagit substansen, tidigare missbruk samt även hur ens kropp fungerar. Man kan tillexempel ta två personer, låta dom missbruka samma substans lika länge och i samma mängd, och ändå kan ena personen ha det väldigt lätt, medans för den andra är det olidligt. Dom symptom du beskriver är väldigt atypiskt för just opioider: stelhet, svårare att sova, skiftning mellan varm och kall samt att magen är i uppror. Att du valde att gå på 30 mg istället för 150 mg gjorde antagligen att din kropp hann vänja sig lite, så antagligen var det du kände av själva avtändningen. Alltså, som svar på din fråga, det du kände var med största sannorlikhet din avtändning. Personer som är, som du utrycker det, halvdöda är personer som med största sannorlighet gått på högre doser än dig. Jag har haft såna avtändningar, men då är det efter missbruk av heroin eller subutex, vilket är ganska mycket starkare. Och då var jag verkligen halvdöd, vissa dagar hade jag föredragit heldöd.. Har du eller någon annan någon fråga angående avtändningar så kan ni skicka ett meddelande, jag har en hel del erfarenhet genom att jag både själv missbrukat det mesta, men är också utbildad mentalskötare med inriktning mot missbruk :-) Ha det bra!

Upp till toppen
Annons: