Etikettvi-som-är-anhöriga
Läst 1167 ggr
ulraxe
2009-01-06, 12:09

blockeringar...

Hur gör man för att komma ur gamla blockeringar??

Även fast jag känner mig klar med det förflutna och den smärta som det har gett..Pappa programmerade in mkt skit i mig under min barndom..Bla att jag inte duger för den jag är,utan att jag måste vara som andra vill att jag ska vara. Det låser sig i mig ibland,både känslomässigt/talmässigt och tankemässigt.

Jag är blockerad från mina riktigt äkta starka känslor,både skratt och gråt.Och även fast min pappa varit död i mer än 20 år nu..så fortsätter jag själv hans inprogrammering…hur bryter man den?

Jag jobbar på hela tiden med att utmana mig själv,för att komma ur dessa blockeringar..men de sitter som berg i min själ…detta gör ju att jag inte känner mig riktigt levande..

Är det någon som förstår och har ngt svar,så är jag tacksam..

Kram!

skuggspel
2009-01-06, 21:23

Hej!

För mig har boken SJÄLVKÄNSLA- NU! av Mia Törnblom hjälpt jättemycket!

Helt klart värt ett försök.

KramGlad

Gronstedt
2009-01-07, 09:40

Hej och välkommen ulraxe!

Jag känner igen det där också, det tror jag många på det här forumet gör. I alla fall för mig har beroendet varit ett sätt att hålla de starka känslorna borta. När jag börjat hantera beroendet och avgifta mig har det varit många, många känslostormar, gråtattacker och hysteriska fnitterutbrott.

För mig fungerar inte Mia Törnblom eller andra självhjälpstipsare. Jag klarar inte att underkasta mig deras råd och anvisningar. Jag tror att varje människas väg är individuell - men jag är säker på att det är möjligt att hitta den. För mig gick vägen till stor del med vägledning av en hittekatt, och den har gått snabbare och varit rakare de senaste åren tack vare bland annat hästarna, stallfolket och iFokus.

[Beavis]
2009-01-09, 01:49

Alla och envar efter tycke och smak hittar vi förhoppningsvis vägen.

Den är aldrig självklar och har många gropar och vägskäl.

En del har bra lokalsinne och hittar vägen snabbare, jag själv är helt vilse, stannar frågar efter vägen och frågar om råd men får inte alltid bra svar så jag har fått leta vidare. Med lite tur kanske jag hittar fram en dag så som ni kommer göra och många av er andra redan gjort?

Upp till toppen