Annons:
Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 1330 ggr
joannalindrot
2009-01-27 00:12

OA i närheten!?

Hej Joanna heter jag och är socker/matmissbrukare.

Jag gick på OA i Göteborg när min familj och jag bodde i Mölndal, det va jätte bra för mig och jag höll mig abstinent bra länge visst var man ute och trampa i diken men tog sig upp snabbt å var på möten och ringde sina samtal osv.

MEN det sista snesteget jag gjorde kunde jag inte ta mig ur å började ljuga både för mig själv min sponsor och andra i min omgivning.

Det slutade med att jag skämmdes så för att jag kännde mig så svag att jag inte klarade av det så jag berättade allt för min sponsor jag blev självklart av med henne tyvärr Gråter hon var toppen och jag tänker på henne än idag.

Jag gick aldrig till OA igen efter det ,utan höll mig undan för att jag kännde mig värdelös å skamsen…

Nu har min familj och jag flyttat till Mellerud och jag borde få bukt på mitt betèende och mitt förhållande till mat och socker för att jobba på att bli abstinent igen och vara en bra förebild för mina barn.

Min dotter som är 5 år visar redan tydliga tecken på stort sockerbehov och jag är livrädd att det ska eskalera om jag inte själv får hjälpen att ta kontroll över mitt liv.

Är det någon som vet om det finns OA-möten i närheten av Mellerud så säg gärna till.

Tacksam för svar Joanna

Micke & Molle

Annons:
AnneN
2009-01-27 00:52
#1

Kolla på http://www.oasverige.org/moten.htm om du hittar något möte i närheten, annars finns det både telefonmöten och internetmöten.

Om du inte hittar OA i närheten av där du bor så kanske http://www.faa.se/ har något i din närhet.

Lycka till!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

joannalindrot
2009-01-27 01:29
#2

1000 tack AnneN!

Har nu lagt sidorna i mina bokmärken..

så jag kan läsa mer när jag är lite piggare…

Tack än en gång för hjälpen kram Joanna

Micke & Molle

AnneN
2009-01-27 01:56
#3

#2 Vassego =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: