Annons:
Etikettberoende
Läst 1455 ggr
johan86
2/2/09, 7:56 PM

Vill veta saker jag verkligen ej har med att göra!

har nog alltid varit så de kanske är att jag är störd vad vet ja vore great att bli av med de men de bara sitter där i bakhuvet..sen har jag problem med mina jäkla minen e lixom beroende av dem och de är också hemskt:( vad kan jag göra?

Annons:
Kia
2/3/09, 12:05 AM
#1

Hm! Funderar… Jag vet bara att när jag var som mest uppe i mitt beroende (socker) så ville jag också veta en massa som jag inte hade med att göra men det har jag idag förstått handlade mer om att jag ville ta fokus ifrån mig själv och på så sätt var det lättare att blanda sig i andras bekymmer och snacka skit om det sen.

(det där sistnämda skäms jag över) Men jag känner att det är annorlunda idag. Det intresserar inte mig lika mycket längre för jag inser också vilken energi det tar.

Får jag fråga vad det är för minnen?

välkommen hit förresten :)

/Kia

johan86
2/3/09, 6:27 AM
#2

gamla ex vad för saker jag gjort i mitt liv som jag ångrar o inte ångrar ja de handlar i stort sätt om livet! jag vet itne vad mera jag kan säga här egentligen för de handlar verkligen om så mycket mera:(

Gronstedt
2/3/09, 8:06 AM
#3

Hej och välkommen johan86.

Vet inte om det är liknande samma grej, men jag har haft, men jag har haft verklig ångest för att minnas alls. Så fort jag kommit ihåg någonting,om det så bara är det förra rödljuset jag kört förbi, så har just detta att MINNAS varit plågsamt. Det gjorde förstås att varje litet minne kändes enormt stort och jobbigt och tog en massa tid och kraft. Och "stora" minnen av viktiga saker, som kärleksrelationer eller så, blev förstås ännu värre. Eller saker man jag skäms för …

Du är välkommen att berätta så mycket eller litet du vill förstås.

johan86
2/3/09, 6:35 PM
#4

#3 de som stör mig värst eller iafg mäst kan jag dessvärre inte skriva här för de är förbjudet enligt regler och avstängd tänker jag då inte bli:P

Pensionissa
2/7/09, 3:30 AM
#5

Hej ! Det känns som du verkligen behöver prata med någon du kan lita på. Här kan du skrva till någon i ett personligt meddelande. Då kan du inte bli avstängd. Eller söka upp någon som har tystnadsplikt. Jag brukar säja att man "måste tömma ut slaskvattnet innan nytt rent och friskt kan komma in". Det är inte bra att gå och grubbla för dej själv, det är det aldrig.

johan86
2/7/09, 7:35 AM
#6

#5 hmm ok kan jag skriva tilld ig kanske? bara frågar:P

Annons:
Pensionissa
2/7/09, 2:58 PM
#7

Javisst kan du det. Vi är ju här för att kunna lyssna på varandra. Många gånger hjälper det att man formulerar sina tankar i tal eller skrift. Då kan man Höra/se själv lite objektivt på det hela.

bullmagen
2/7/09, 4:02 PM
#8

Det som redan har hänt går inte att göra ogjort. Ånger leder sällan någonstans. Försök att lära dig av eventuella misstag och lev här och nu.

Var den bästa johan86 som du kan vara. Ingen kan ju vara bättre på att vara du! Genom att behandla dig själv väl kommer du antagligen att agera gott både mot dig själv och andra.

Lycka till!

Pensionissa
2/7/09, 4:25 PM
#9

*8 "bullmage" har alldeles rätt, det är också min åsikt, men tänkte du kanske behöver "lätta på locket" för att sedan lägga det bakom dej.

johan86
2/7/09, 4:29 PM
#10

#7 de låter bra att de finns någon som är intresserad av att lyssna skönt att kunna släppa ut och vara lite öppen om sina fel och brister faktiskt men skall väl printa iväg ett mail till dig sennare!

johan86
2/7/09, 4:31 PM
#11

#8 de ligger mycket i de du säger och varje dag försöker jag faktiskt se som om de vore en ny då de blir lättare att tappa problem för problem! så precis du säger är de bara att kämpa med vem du sj är och försöka gå vidare fast på ett bättre sätt!

Kia
2/8/09, 12:30 AM
#12

Johan86, Du är alltid välkommen att skriva PM till mig med om du känner att det är saker du inte vill ta upp här. Jag är Sajtvärd så du kan ju skriva till mig, kanske är det inte så att du skulle bli avstängd för det du har som du behöver prata om. (Om det är ngt som du vill prata om )

Mvh Kia

Upp till toppen
Annons: