Annons:
Etikettberoende
Läst 1278 ggr
johan86
2009-02-03 20:48

internet!

Redan när ajg var 12 var internet av intresse för mig och de stör mig för de finns ett liv utanför som jag antagligen aldrig kmr att uppleva vad ärd e för fel på mig:(

Annons:
Gronstedt
2009-02-04 12:13
#1

Är du så säker på att det är ett "fel" på dig? Jag tycker inte att "världen utanför" min egen lilla värld är speciellt intressant eller lockande. Är det fel på mig då? Det tycker inte jag. Man måste inte vara utåtriktad om man inte vill. Så länge den egna lilla världen inte gör andra någon skada, så är det OK att hålla sig till den.

OM man vill vara utåtriktad och social men inte lyckas är det värre, då kan det finnas skäl att leta efter vägar att komma dit man vill. Men bara om man verkligen VILL dit, inte för att "det ska vara så" eller det är "onormalt" att inte vilja.

johan86
2009-02-04 20:10
#2

jag tror de är bättre för dig iaf ifall du ej är så intresserad av nätet menar ja…..skönt att höra att någon faktiskt itne för abstinens utan nätet med annorlunda men verkligen nice!

IdaS-A
2009-02-09 02:12
#3

#0 försökt gör något annat eller försökt minskat datoranvändandet?

johan86
2009-02-09 08:09
#4

# du de verkar inbte gå de blir som med rökning jäövla absinens besvär osv så rätt jobbigt men just för tillfället tror jag faktiskt  att de hade kunnat gå att sluta men jag får se vad som händer ju!

Kia
2009-02-10 00:12
#5

Allting är tufft att sluta med som man är beroende av. Jag har varit riktigt biten internetberoende men det har verkligen blivit mycket bättre. Innan intenet så följde jag alla tv program osv osv… Allt går hand i hand och byts ut. Men jag tror ibland att jag får se det såhär att tar det jag gör nu över mitt liv? Tappar jag kontrollen helt vad som är realistisk tid att sitta vid nätet … Där tror jag man kanske måste börja.

Upp till toppen
Annons: