Annons:
Etikettstöd
Läst 1945 ggr
Kia
4/10/09, 11:26 PM

För oss går solen upp!

Just nu är jag på sånt här humör …. Låt

För oss går solen upp och lyser som guld för kärlekens skull!

Kram på er alla…Det finns så mycket värme det är bara att sträcka ut handen så finns det någon där som fångar er. Våga! Fatta mod och våga be om hjälp. Man är aldrig ensam!

/Kia

Annons:
voranna
4/12/09, 4:15 PM
#1

Ja,den är vacker.Är det någon man tänker sommar,kärlek och ljus på är det teds texter.Så synd att ingen fanns där när han sträckte ut handen och kände sej utsatt och ensam.Varför blir det så?Var fanns alla då?psykiatrin funkade inte heller då,dom hade visst fullt.vilket slöseri på en så fin kompositör.tragiskt är vad det är.

Gronstedt
4/12/09, 4:27 PM
#2

#1: Är det mer tragiskt än när vilken ful, överviktig, illaluktande gubbe utan social talang som helst faller mellan stolarna för att psykiatrin har fullt?

[Beavis]
4/12/09, 4:51 PM
#3

Nä det är det ju inte egentligen, men i vårt sammhälle värderar vi människor efter vad de kan bidra med. Inte vem du är…. Gilla det eller ej

Men det är tragiskt att se hu trygghetssystemen monteras ner så att de inte längre fungerar för de som inte passar in.

Gronstedt
4/12/09, 5:00 PM
#4

Jag tycker det är en större tragedi om en människa dör utan att ha funnit sitt liv, än om en som levat mycket gör det. Även om den som levat mycket kanske hade haft mer att ge (vaddå "ge" - en människas liv kan väl bara värderas i hur hon själv upplevt sitt liv?).

Fast inte tycker jag att T. G. bidrog med mycket mer än nasalt ynk, så jag ser ingen tragedi i att han slutade med det.

voranna
4/13/09, 3:32 PM
#5

Nix,så menade jag inte!Det är samhällets syn på människor som av olika skäl behöver hjälp jag menar,inte min syn.Självklart är en människa på parkbänken lika mycket värd,vem som helst kan hamna där.Nerskärningarna och väntetiderna på psykiatrin är bedrövliga,upp till tre månaders väntetid är oacceptabelt!Då kan hjälpen komma försent,visst kan man åka in akut men blir oftast hemskickad med piller som döver den värsta ångesten.Vi är ju alla någons son eller dotter,men som vanlig svensson måste man vara frisk för att orka vara sjuk och hävda sin rätt.Väldigt vad pessimistisk jag låter,men jag talar av egen erfarenhet.Ödmjukhet inför varandra och respekt är nyckelorden som öppnar många dörrar,kanske makthavarna inser det till sist.kramis

kerstinjo
4/13/09, 4:19 PM
#6

#3

Jag vet inte vilken livsåskådning du har, men det skulle aldrig falla mig in att värdera människor.

Vaddå värdera? Skrämmande människosyn!

 Kerstin 

 

Annons:
Porklash
4/14/09, 2:27 AM
#7

Kram tillbaka Kia!

pEr

Upp till toppen
Annons: