Annons:
Etikettberoende
Läst 1416 ggr
Nandi
5/15/09, 10:55 PM

MAT!

Hej,

Har ett STORT problem, jag är beroende av mat så jag äter litegrann regelbundet. Som tur är så rör jag mycket på mig men vill ha hjälp att sluta små äta. Har du några tips på hur jag ska göra?

Annons:
Gronstedt
5/16/09, 11:08 AM
#1

Oj, det är svårt att veta. Du skriver inte om du småäter för att du känner sug efter mat eller för att du känner sug efter själva ätandet. Vad är det du äter? Om det är kolhydratrik mat kan det vara kolhydraterna som lockar, men det kan ju också vara själva beteendet du känner behov av. Vill du berätta lite mer?

Nandi
5/16/09, 12:15 PM
#2

Jag äter lite smått t.ex frukt ( om vi har det hemma ), En macka, vanilj yoghurt, a lite det som finns…Jag vet inte riktigt varför jag äter men jag tror att det lutar mer åt "sug efter själva ätandet"

AnneN
5/16/09, 12:41 PM
#3

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Beavis]
5/17/09, 10:10 PM
#4

LCHF metoden som förespråkas av de flesta på denna sajt är ett väldigt bra sätt sluta småäta för man håller sig mätt längre på fet mat och lite kolhydrater.

Men testa länkarna ovan

Kia
5/18/09, 1:03 AM
#5

Jag skulle nog ocksaå vilja tipsa om LCHF det är ett bra sätt att få bort suget på. Man får testa sig fram vad man klarar ut tror jag. Ta en sådan sak som frukt. Det innehåller mycket fruktsocker och för mig är det rena sockerbomben vilket innebär att jag håller mig långt ifrån frukt idag.

[Beavis]
5/24/09, 1:24 AM
#6

Förövrigt äger ju alla dietister och proffsidrottare att man ska göra precis som du äta lite, ofta, Nyttigt med jämna mellanrum 6-8 ggr om dagen.

Så du är egentligen redan på rätt spår Skrattande

Annons:
Upp till toppen
Annons: