Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 1607 ggr
charlottes
2009-06-02, 14:09

ny!

Hej!

Är ny på sidan och vill gärna få kontakt med andra via nätat som kämpar med sitt beroende. Hur gör jag det på bästa sätt?

Charlottes

Porklash
2009-06-02, 15:25

Välkommen!

Men oj vilken svår fråga. Läs lite bland diskussionerna här så märker du snabt att det är väldigt olika vad som är "bäst".

Nu ser jag att jag kanske misuppfattar din fråga. Du är nu i kontakt med folk som kämpar mot sitt beroende! Det är fullt av dem här. Kom ihåg att alla skriver inte en del bara läser så att det är en hel del människor på detta forum.

pEr

charlottes
2009-06-02, 17:45

Tack för svar pEr!

Tänkte kanske mer att jag ville ha direkt kontakt med någon som man i förlängningen kan ha som en stöttepelare och bollplank när det är jobbigt. "En vän i nöden." Har något liknande i "verkligheten", men känner inte riktigt att jag får det stöd jag önskar. Önskar, vid behov, att man kan dra iväg ett mail till en person som kan hjälpa en att komma in på rätt spår igen, och naturligtvis också det omvända. Finns det någon annan som känner det behovet?

kerstinjo
2009-06-03, 00:06

Välkommen hit.

Skriv så mycket du vill, det finns alltid någon som känner igen sig.

Vi är inga experter, men vi har ett missbruk gemensamt och försöker att stötta varandra efter bästa förmåga.

Kerstin 

Porklash
2009-06-03, 02:16

Okej men jag vill slå ett slag för den här formen ändå för att du får fler vinklingar på det du säger. Vi är ju några som har ganska olika synsätt på beroendeproblematiken och vid konkreta frågor kommer du mest troligt att få flera svar som alla kommer att vara rätt på sitt sätt och du får chansen att känna efter vad som känns rätt för dig.

Vad jag tror många av oss har gemensamt är att vi inte tror på ett rätt eller bästa sätt. Vi kan bara säga det som har funkat för oss och för de människor vi har i vår närhet.

Det finns så många sätt att tillfriskna från sitt beroende.

pEr

Gronstedt
2009-06-03, 14:08

Välkommen!

Precis som ovanstående skriver finns här många synsätt och tänkesätt som alla är rätt på sitt sätt och för en del. Det går ju att skicka PM också, om man vill "prata" mer privat med en viss person.

Kia
Kia 
2009-06-06, 10:45

Hej. Jag vill också säga välkommen hit och den uppfattning jag fått är att männikor som skriver här har även fått en del personliga vänner så kanske om du börjar i denna formen så hittar du någon som också vill ha en mer personlig kontakt.

/Mvh Kia

Upp till toppen