Etikettoff-topic
Läst 1161 ggr
Gronstedt
2009-06-29, 21:21

OT - ÅÅÅÅÅH vad det är synd om mig!

Idag skulle jag hämta två hästar från hagen. Halvvägs hem till stallet blev den ena rädd för något och sprang över mig. Där jag låg platt på mage på grusvägen och såg hovarna landa framför mig - en … två … ajfan den tog i skallen tre … fyra så kände jag mig skäligen enkel, kan jag säga. Det kändes som om det tog låååång tid, men det kan ju bara ha varit en sekund, medan jag undrade om det vore bättre med en hov i bröstryggen eller i korsryggen …

Så stannade båda hästarna och jag lirkade loss grimskaftet, som snott sig runt benet på en av dem, och kravlade mig på fötter. En öm fotled, en maffig bula på ena knät, bula i huvudet, blåmärke på armen och ett osannolikt blåmärke på insidan av låret - en hov måste ha landat mellan benen på mig och klämt fast fläsket mot marken. Inga allvarliga skador, men åååååh vad ont det gör. Och ååååh vad klantigt av mig! Och enda trösten är att i morgon kommer det att kännas mycket värre …

miuljo
2009-06-29, 21:56

ajajaaaaj… låter verkligen inte som en skön grej.. o jag som gnäller om jag så bara blivit trampad på tårna av hästen!! det gör ont bara det!!

ja… det ÄR synd om dig…

Porklash
2009-06-30, 00:43

Jag blev trampad på foten en gång det räckte. Självklart lyckades hästskrället hitta av bakom stålhättan jag hade i skorna. Två veckor haltade jag vill jag minnas…

Så visst är det synd om dig.

pEr

Kia
Kia 
2009-06-30, 01:26

Jag håller med föregående talare att JA, det är synd om dig och usch vad ont du kommer ha imorgon. Men du vet vad jag alltid sagt om dom där hästarna (jag är ju livrädd för dom)…. :)

Kram på såren

[Beavis]
2009-06-30, 01:57

Se det positiva i det hela. Nu är du en äkta cowboy, med skador och allt. För o kvalificera sig måste man ha blivit nedtrampad minst en gång.

Yiieeehaaa! Skrattande

Skämt å sido, hopppas det gick bra till slut och att du fick tag i havremopparna. En isblåsa på blåmärkena så blir det lite bättre.

isafisa
2009-07-01, 22:32

Ajajaj… Hoppas det går över fort!

kerstinjo
2009-07-01, 22:35

*fniss* Var det inte du som drömde om en hästsommar?Oskyldig

Kerstin 

Gronstedt
2009-07-01, 22:40

Men MIN häst är snäll och söt! Jag är ganska rörlig igen, men det blir nog ingen ridning förrän på fredag, ett av blåmärkena sitter på ett MYCKET olämpligt ställe … Skäms

kerstinjo
2009-07-01, 22:57

Måste du ge dig upp på de där livsfarliga djuren så kanske du ska ha en kudde på "ömtåliga" ställen?Obestämd

Kerstin 

[Beavis]
2009-07-02, 02:17

Det sägs ju att man ska sitta upp igen s sadeln så fort som möjligt efter att ha blivit avkastad mm, för att inte utveckla fobier mot hästar.

Gronstedt
2009-07-02, 09:20

#9: Jag red ett dressyrpass samma dag, så det är ingen fara. Fast gäller det även när man blir överkörd på marken? Det är väl bara när man ramlat av? Jag tror inte jag är i riskzonen för fobier mot hästar, snarare för equimani!

sannixan
2009-07-02, 11:49

gnägg gnägg.jag har blivit avkastad så många ggr för jag valde alltid dom busigaste hästarna.en gång bet en häst mej lite lätt,jag nafsade tillbaka o sen bet han aldrig mej mer.hästar är fantastiska djur.ha en bra o hoppas att du inte har alltför ont.kram sanna

Upp till toppen