Etikettoff-topic
Läst 1691 ggr
Kia
Kia 
2009-07-22, 12:45

Kisse -OT

Vi ska nog få en liten kisse *ler*. Det är ett år sen vi tvingades avliva vår lille Nemo och vi är så redo att skaffa en ny nu. Har hittat en jättefin.. Håller tummarna att det blir vår :)

Skickar bilder om så blir fallet

/Kia

Gronstedt
2009-07-22, 16:58

Spännande - vi väntar på bilder!

[Beavis]
2009-07-22, 21:25

Jag tycker iaf att du ska skaffa en katt ifrån ett katthem. Det finns massor av hittekatter även kattunger. Kolla listen på hittekatt iFokus eller va sidan heter? där finns massor av katthem i skåne

sannixan
2009-07-24, 01:42

så mysigt.att ha ett djur ger ett lugn.en katt som spinner liggande på din mage är underbart.brukade låna kompisens katter men min allergi har blivit värre.får väl skaffa en japansk nakenhund.lycka till .

Gronstedt
2009-07-24, 09:31

Det finns ju nakenkatter också …

Kia
Kia 
2009-07-24, 11:36

Idag åker vi och tittar på den :) Så spännande. Vet inte om vi får ta hem honom idag. Vi får väl se.

Kia
Kia 
2009-07-25, 13:52

Vi fick ta hem honom. Han kommer heta Emil tror jag. De hade kallat honom Emil så jag tror att det får han heta helt enkelt :)

Han är jätte fin. Så nyfiken och lekfull och när han var trött kröp han upp hos min 10 åring och la sig intill hennes kropp för att sova. Hon var hel lycklig. Sen ville han iofs leka mitt i natten *S*….

Min data är inlämnad för lagning så jag sitter på en data från typ 19 hundrafrösihjäl.. *S* Så jag få avvakta med bilder för vet inte hur jag ska gör för att föra över de på denna datan. Men bilder kommer *ler*

åhhh vad mysigt det är med en kisse igen.

kerstinjo
2009-07-25, 15:07

Vad mysigt Kia. Jag är ingen "kattmänniska", tycker att katter är skumma saker.SkämsMen vilken lycka för dina barn, särskilt när en lite trött kattunge lägger sig hos dottern för att sova.Skrattande

Kerstin 

Kia
Kia 
2009-07-25, 21:33

Jag trodde inte heller att jag var en kattmänniska utan har alltid velat ha hund. Men där räcker jag rent tidsmässigt inte till så därför är detta ett alternativ som är väldigt positivt för mig /oss. Han är verkligen en liten buse :)

sannixan
2009-07-26, 14:16

så mysigt.gosa riktigt ordentligt med honom.

Kia
Kia 
2009-08-14, 01:31

Okej, Så vår lilla Emil kom hem till oss och han är så fin. I måndags var det dags att åka till vetrinären för att ge honom en vaccinations spruta. När vetrinären kollar på honom säger hon plötsligt att men vänta nu detta är ju ingen Emil.

Va???? helt trög var jag. Det visar sig att det är en liten tjej Skrattande. Helt chockade blev vi. Men men det fick bli en Emi istället men uttalas som typ Amy…. För jag säger fel hela tiden så nu kan jag säga Emil utan L.et (ler)

Så fortsätter att berätta. Hon är i vårt uterum en del (ska bli en utekatt men är för liten att släppa ut än) . Igårkväll sätter jag mig 2230 med fötterna i ett fotbad för att ta det lugnt. Hon springer ut och in från uterummet. Plötsligt kommer hon invankande med något i munnen. Hon har ju leksaksmus men det där var INGEN leksaksmus. Jag dog. För hon släppte den för att leka med tassarna med den som hon gör med leksaksmusen. Så den rörde ju sig. Jag flög upp ur vattenbadet upp i soffan med våta fötter skrikande som en galning. Hela huset vaknade och till slut fick vi tag i den. Själv stod jag bara i soffan och vrålade som en galning.

Snacka om Fobi.. Själv var Emi väldigt stolt över sig själv… Örk får rysningar i hela kroppen. Musen fick dock ett möte med en stor tung telefonkatalog …. Förlåt alla djurvänner men möss för mig är inget jag vill ha i vardagsrummet. Är helt livrädd.

Kram Kia

Gronstedt
2009-08-14, 11:19

#10: Då ska du nog inte ha utekatt Skrattande. De tenderar att släpa in möss, ekorrar, vesslor, råttor och annat mumsigt i mer eller mindre levande tillstånd. Bara att berömma kissen, dra upp fötterna och hålla för öronen tills det är klart.

catfoot
2009-08-14, 17:31

Grattis till den nya familjemedlemmen….Catfoot med 5 katter..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

[Beavis]
2009-08-15, 00:34

Ja grattis till nya katten, rolig historia det där… Skrattande Men som grönis säger utekatt=lik med mer eller mindre döda djur hemlevererade då och då.

Tiana
2009-08-16, 21:23

Ja, de små jägarna vill ju dra sitt strå till stacken och visa att de också kan!

Glöm inte berömma tösen nästa gång det händer Skrattande

kerstinjo
2009-08-17, 01:07

#10 Var det inte det jag sa? Katter är skumma djur!Tungan ute

Kerstin 

Gronstedt
2009-08-17, 10:40

#15: Nejdå, de är bara hjälpsamma Glad. Och de är i alla fall sällan rädda för brevlådor …

kerstinjo
2009-08-17, 11:02

Tungan uteTungan uteSkrattande

Kerstin 

[Beavis]
2009-08-17, 16:16

mmmm Cetfood…

Kia
Kia 
2009-08-19, 00:29

Inga fler döda djur har det förekommit hos oss. Nu var ju inte musen död iofs vilket gör saken ännu värre.

Hon är så fin iallafall. Måste lägga in en bild på henne snart..

Kram kia

[Beavis]
2009-08-22, 00:06

Han blevde ju död…. njaaahhh kil killl ! I am Cornhoolio

Upp till toppen