Annons:
Etikettalkoholberoende
Läst 1567 ggr
Markegard
2009-08-04 01:45

dela med mig !

Tänkte bara dela med mig av en sak !

Jag har för ett par månader presenterat mig här på sajten förut, men dock inte varit aktiv här.

Igår kväll hittade jag ett brev som var igenklistrat, jag kännde igen det, det var ett brev jag skrev till mig själv 25/5.

det är mer än två månader sen, nästan tre.

Efter mer än ett års "samtalsterapi" på en alkoholpoloklinik, och massa kämpa och misslyckande så bestämde jag mig och då skrev jag såhär:

"Adjö, detta är mitt avskedsbrev.

Jag stod som slav under dig så länge, lydde alla dina order. Jag ifrågesatte aldrig dina avsikter och lät dig härja i mitt inre.

På grund av dig har jag sårat människor, på grund av dig har jag sårat mig själv.

jag trodde aldrig det kunde gå så här långt och jag vill aldrig mer känna det som du fått mig att känna.

Från och med denna dag så ska du inte längre finnas som centrum i mitt liv, jag tänker aldrig mer tro på dina lögner och jag tänker kämpa för att du inte ska få mig till saker jag inte vill.

Du har ingen makt över mig längre, nu är det jag som styr.

Du förändrade mitt tankesätt, fick mig att handla oärligt och falskt. Du har inte längre det greppet om mig.

Idag ska jag handla utifrån mitt hjärta och jag kommer fylla mitt liv med kärlek.

Du ditt helvetes as, jag förkastar dig och dina sätt att luras.

Jag tänker inte låta ditt gift göra illa mig mer, i min kropp finns ingen plats för det förädiska du bär med.

Jag hatar dig och hur jag någonsin tilllät dig komma in i mitt liv förstår jag inte.

Men något jag förstår är att du ligger bakom min sorg och min ilska. Detta är något jag alltid kommer påminna mig om, för jag tillåter inte dig förstöra mig och mitt liv något mer.

Jag förlåter mig själv för allt ont jag försakat både mot mig själv och mot andra.

Jag förlåter min vårdslöshet och mitt förgångna levnadsätt.

Jag är inte längre arg på mig själv.

Jag tänker älska allt med mig från idag. Jag har så mycket att ge och saker jag vill uppleva.

Jag lämnar dig för att få leva mitt liv"

Visserligen känns det tungt, men en sån otrolig lättnad att jag verkligen den dagen gick vidare, och idag är starkare och inte lever i det jag befann mig då i.

ville dela med mig hopp till er som fortfarande kämpar!

Annons:
Gronstedt
2009-08-04 11:23
#1

Vilket bra brev, vilken underbar hyllning till livet! *sniff* Tusen tack för att du delade med dig!

Porklash
2009-08-04 14:51
#2

ja fyll ditt hjärta med kärlek och kom ihåg att allt annat är rädsla!

tack

pEr

sannixan
2009-08-05 14:32
#3

mycket bra skrivet.jag skriver dikter,tar adjö från alkoholen och mina inre demoner.du kan läsa min dikt här.den heter farväl alkohol.ha det gott.kram sanna

[Beavis]
2009-08-05 14:42
#4

Bra skrivet, alla som har varit i kontakt med missbruk känner nog igen sig

ankir
2009-08-05 23:56
#5

Vilket bra brev. Vilket bra sätt att säga farväl av sin drog.

Va härligt. Tack för din delning.

Anki

Kia
2009-08-07 01:43
#6

Mycket bra skrivet :)

Kram Kia

Annons:
voranna
2009-08-07 14:15
#7

Jättebra skrivet!Tack för du delade med dej av din inre resa.

Fortsatt lycka tillkramKyss

scrutinizer
2009-09-05 02:27
#8

Klockrent! Tack för delningen

Upp till toppen
Annons: