Annons:
Etikettberoende
Läst 1089 ggr
Buddhina
9/22/09, 11:45 AM

dödsfall=obalans+sug o migrän

Usch..Jag mår skrutt. Nu gäller det verkligen att hålla i programmet, tur att jag ska på möte o få NADA o eftervård idag för jag behöver det verkligen.

Min extrapappa dog för 2 veckor sedan o jag mår inte bra. Blir rädd för reaktionen jag har, känner mig jättedeppig o sorg javisst o jag har gråtit en hel del o pratat om det men nu känner jag bara svarta tankar i huvet och är sååå trött o vill äta fel mat o helt plötsligt känns allt jätte tungt. Vill inget. Så här mådde jag innan min behndling o jag blir rädd att jag nu ska trilla tillbaka. Jag håller på o ska igång med arbetsträning oxo och det känns verkligen motigt, vill inte o ser inte misnta ljusning.. ursäkta min negativitet..jag behöver hjälp nu. kram buddhina

Annons:
Gronstedt
9/22/09, 12:25 PM
#1

Buddhina, BE INTE OM URSÄKT! Du har mist en viktig person och DU FÅR LOV ATT MÅ PISS! Man FÅR vara ledsen, trött, upprörd, svartsynt, hatisk och man ska INTE be om ursäkt! Vem har sagt att du måste vara hela världens lilla ljusstråle, hur mycket skit livet än skyfflar över dig? Så länge du känner skuld för att du inte är söt och snäll och givande och omhändertagande och glad och ljus och till hands för alla andra kommer du ALDRIG att kunna släppa behovet av att döva dig med din drog.

För det är ju det vi gör. Äter bort de förbjudna känslorna, för om vi kände dem skulle det ju synas hurudana vi egentligen är. För mig var det viktigt att världen aldrig fick se att jag existerade. För dig verkar det vara viktigt att världen aldrig får se att du är något annat än vad tjejer "ska" vara (alltid positiva, alltid givande, aldrig ursinniga eller dystra). Men är de liv vi dömde oss själva till att leva rimliga? Jag tycker inte det. Varken för mig eller för dig.

Det räcker inte alltid att prata. Man kan behöva skrika fula ord och sparka på saker också. Och om någon (inklusive du själv) tycker att du inte får göra det, så kan du ta och skrika fula ord och sparka lite extra på den korkbollen Flört. Sluta förneka vreden och använd kraften i den till något positivt!

Styrkekramar till dig, Buddhina.

Buddhina
9/22/09, 6:44 PM
#2

Hej. Ditt svar ruskade om mig.

Jag mår verkligen skrutt o tror alltid att jag måste vara så klok o göra det som är "rätt" och vad är rätt egetligen?

 Jag är skamstyrd o omvärldsberoende och det är jä---gt jobbigt.

Känner igen lite av vad du skrev, känt det som om att jag varken är önskad älskad eller egentligen får finnas o en del av detta gamla finns kvar. Om jag uttrycker s.k negativa känslor tror jag ingen vill veta av mig. Pust..Ja, denna sjukdm är verkligen en känslo o relations sjukdom.

 Jag tränar o har kontakt med massor av känslor idag o det är skönt. Men skulden eller den toxiska skammen i mig är stoor!! Inte mkt vrede just nu men sorg, jag e så lessen.

kram buddhina

Upp till toppen
Annons: