Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1513 ggr
kerstinjo
9/21/09, 7:23 PM

OT. "Vi behöver varandra."

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har varit hemma från jobbet ett tag, jag har mått kass mellan varven och har känt att jag inte skulle kunnat orka att ta hand om svårt sjuka människor, när jag själv knappt har "suttit i hop".

Till råga på allt råkade jag ut för en muskelinflammation förra veckan. Vilket gör att en nerv har kommit i kläm och jag förutom värken har ständiga domningar och stickningar i armen och handen.

Men idag kom en jobbarkompis hit med världens finaste kort "Vi behöver varandra" och berättade att de saknade mig på jobbet.

Oj, vad det värmde!

Skoj att de saknar "tokkäringen"!

 Kerstin 

 

Annons:
[Beavis]
9/21/09, 7:30 PM
#1

Det där med domningar och stickningar i handen/händerna känner jag igen. Det händer mig ofta.  Särskillt när ja vaknar på morgnarna. Jag vet dock inte vad det beror på?

kerstinjo
9/21/09, 7:46 PM
#2

Nja, nu vet jag ju lite vad det beror på. Jag belastar mina muskler fel och kan få otroligt ont i ryggen ibland pga det.

Men nu sitter det i axeln och en axelmuskel trycker på någon nerv och signalerar ut smärta och stickningar i hela armen, plus handen.

Lite synd om mig?Obestämd

 Kerstin 

 

Gronstedt
9/21/09, 8:13 PM
#3

När jag har det brukar det släppa med lite strategisk stretching, men USCH vad jobbigt det är!

kerstinjo
9/21/09, 8:18 PM
#4

#3 Ja, jag tog äntligen tag i det förra vecka och ringde sjukgymnasten. Nu fick jag visserligen inte tid förrän 2½ vecka. Men jag fick ändå lite telefon-ordination på rörelser jag kan göra så länge.

Gammalt krut förgås inte så lätt.Obestämd

 Kerstin 

 

[Beavis]
9/22/09, 11:40 PM
#5

Jag styrketränar en del men är samtidigt "knubbig" Skäms.  Jag misstänker att träningen kna spela in men vet inte? Kanske har aatt göra med hur jag sover? får fråga någon som sett mig göra det…

miuljo
9/25/09, 10:25 PM
#6

härliga arbetskamrater!! alltid skönt med uppskattning! =)

Annons:
kerstinjo
9/26/09, 12:11 AM
#7

Hihi, ja de saknar väl den person som "uppfinner" patienter och bäddar ner en massa kuddar i en säng. Med en mopp som hår, halvt dold under lakanen. En ny sjuk patient med rullstol intill sängen  och massa medicnmuggar på bordet och kateretpåse hängande vid sängen.

En ny patient som nattsköterskorna spinner vidare på och rapporterar vidare om.

Fast jag har hjärtligt roligt!

Vi måste ju ha lite skoj mitt i allt det sjuka eländet!Glad

 Kerstin 

 

miuljo
9/26/09, 6:25 PM
#8

haha så höll jag med på när jag jobbade innom äldrevården.. första april så lura jag natten att det fanns en grinig patient på avlastningen… haha gissa om dom va sura på mig dagen efter… dom hade gjort smörgås o allt möjligt till den.. Tungan ute

Upp till toppen
Annons: