Annons:
Etikettalkoholberoende
Läst 1286 ggr
kerstinjo
10/5/09, 7:05 PM

"Kysst av spriten."

Jag missade första avsnittet. Men är det någon här som såg det?

21.00-21.30 Svensk dokumentärserie. Del 2 av 7. I kväll möter vi Per-Erik som var en klassisk "periodare". Sönerna Magnus och Erik städade upp och sopade igen spåren efter pappans perioder. Var tionde svensk har alkoholproblem och nära nog halva befolkningen blir indirekt drabbade som anhörig eller vän. 

Titeln på programmet säger så mycket.

Jag var och handlade idag och såg en "tjej" i 35-40 årsåldern, som stod en bit från bolaget och bara skakade.

Jag var tvungen att fråga om jag kunde hjälpa henne hem, för jag såg hur dåligt hon mådde. Jag var rädd för att hon skulle ramla ihop, kanske få ett EP-anfall.

Det blixtrade många tankar i huvudet. stackars tjej! Har jag mobilen med mig?

Men hon väntade på en vän, som kom från bolaget. Just då behövde hon säkert den "vännen". Men i morgon då?

Hon gav mig en bild av uttrycket "kysst av spriten."

 Kerstin 

 

Annons:
[Beavis]
10/5/09, 11:10 PM
#1

Sorgligt men ändå fint att du gick fram och erbjöd dig. Kanske nästa gång att hon tar ditt erbjudande om sällskap hem och början på något nytt? om hon minns dig eller inte visar sig men en främlings vänlighet kan ge mycket.

Cherridwen
10/6/09, 8:37 PM
#2

Du kan gå in på SVT Play och titta på det första avsnittet där.

Enligt 12-stegsprogrammet och det 12:e steget ska man stå till tjänst så det är helt rätt :)

kerstinjo
10/7/09, 1:57 PM
#3

#1 Jag har själv mått så urkass och vet vad ett vänligt bemötande kan betyda.

Vi/jag har ingen rätt att dömma. Alkoholist/narkoman är inget man väljer att bli, det finns ingen som har det som mål här i livet.

Men ändå slutar det många gånger så olyckligt. Jag är ingen bättre människa för att jag har lagt missbruket bakom mig och kvinnan är ingen sämre människa för att hon inte har fått kraften att sluta dricka.

Det är en medmänniska!

 Kerstin 

 

[Beavis]
10/8/09, 11:38 PM
#4

#3 Precis och det visade du verkligen. Livet är en bergodalbana i bästa fall. Med upp och nedgångar, jag är själv i en svacka där jag inte mår nåt vidare, Vänlighet och förståelse ifrån en främling är guld värt.

[Beavis]
10/8/09, 11:39 PM
#5

Här blev det ett dubbelinlägg för Databasen fucka up sig

Upp till toppen
Annons: