Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1605 ggr
Gronstedt
11/5/09, 5:40 PM

OT - Svininfluensavaccin?

Hur tänker ni göra - vaccinera eller inte? Eller har ni redan vaccinerat er själva och/eller era barn?

Annons:
Gronstedt
11/5/09, 7:37 PM
#2

Jag visste väl att jag sett frågan någonstans nyligen Skäms.

Gronstedt
11/5/09, 7:54 PM
#3

Det dök upp en animerad diskussion på Ridsport om detta. Vääääldigt animerad bitvis.

Kerstinjo, kan du inte lägga till några fler alternativ på din tråd och peta upp den?

kerstinjo
11/5/09, 8:03 PM
#4

Vad vill du ha för fler alternativ då?

 Kerstin 

 

Gronstedt
11/5/09, 8:05 PM
#5

Inte bara om man själv vaccinerat sig/ämnar vaccinera sig, utan om man låtit vaccinera sina barn eller inte och i så fall varför. Kanske också om man tillhör någon riskgrupp och varför man i så fall väljer att vaccinera eller inte.

Gronstedt
11/5/09, 8:06 PM
Annons:
kerstinjo
11/5/09, 8:10 PM
#7

Fantasin tröt, men under motivation kan de som svarar förklara.

 Kerstin 

 

Gronstedt
11/5/09, 8:12 PM
#8

Jag petade in ett "och/eller dina barn" - hoppas det var OK?

kerstinjo
11/5/09, 8:15 PM
#9

Klart det var ok, putta in mer om det fattas.

Men barn blir väl vaccinerade genom BVC eller förskola/skola?

Äsch, jag kommer säkert bara att få lite grissnuva.Obestämd

 Kerstin 

 

Gronstedt
11/5/09, 8:17 PM
#10

#10: De erbjud väl vaccinering, men föräldrarna måste väl säga ja eller nej? Själv är jag ju lyckligt barnlös, så jag vet inte så noga. Finns det några småbarnsföräldrar out there, som kan reda ut begreppen?

Mikaela_B
11/5/09, 9:14 PM
#11

Har inga barn, men är gravid och väntar, gällande de med skolorna så vet jag att min bror som går gymnasiet fick lappar hem där målsman skulle skriva under och godkänna att deras barn blir vaccinerat!

Men alla oavsett vad erbjuds vaccineringen, eftersom att det inte är ett tvång att ta det så blir man erbjuden, min mamma som ligger i flera av riskgrupperna är redan vaccinerad, men även där erbjuden trotts riskgrupperna.

Jag som gravid fick en kallelse men fick avstå om jag ville, vilket jag gjorde också. Jag vet inte hur de är med barn under 3-6 år om dom vaccineras. Var prat på att barn under en viss ålder inte skulle vaccineras iallafall så mkt vet jag.

Sedan är det ju ex Schweiz som stopade all vaccination av gravida och barn under 18 år…

www.blueberryhedgehogs.com

[Beavis]
11/6/09, 11:34 PM
#12

Jag har hört att det där rackarns vaccinet är nästan lika h

jävligt som själva sjukan med alla biverkningar, Så det verkar ju vara ett argument emot

Upp till toppen
Annons: