Annons:
Etikettnarkotikaberoende
Läst 7520 ggr
shootawild
10/31/09, 12:50 AM

Subutex avtändning(avslutar danser med Djävulen)

Fan det är fler än vad man tror som dasar tango med djävulen!!!

Men nu får det vara nog !! Ont i förrerna av för höga klckar och ett riktigt svängande på dansgolvet.

Nej men för att vara seriös. Detta är min fjärde "rena" dag. Super jobbigt !! Man svettas fryser skakar nyser som en idiot och får krypningar så man inte kan sova. A just d , glömde…man blir paj i magen och känner sig som 100år i kroppen.

Men ett par tips till er duktiga beroende som finns där ute. Drick mycke  vatten, fixa nått att sova på om det går. När krypningarna blir som jjobisat RÖR på dig!! Även om d är piss jobbigt så dämpas det lite. Varma bad är oxå bra.

Jag har gått på skiten i 4 år sen min sista svgiftning… då va jag ren några månader innen jag börja igen. Har missbukat heroin..mest förutom subben, men öven tagit allt annat jävla skit man kan tänka sig. Tillslut blir det inte kicken man vill ha utan man tar det bara för att inte bli dålig =( jag har injecerat och det blir oxå ett beroende tillslut.

Men jag har ALLT att sluta för. Jag är en skit fin tjej, ser bra ut (cocky cocky) ….alltså man skulle aldrig kunna se på mig. Så tänker nog många. Bara för man inte ser ut som dom värsta pundarna i stn så kan man vara värre pundare… Bra uppväxt osv osv osv.

Nej nu ska jag väll lägga mig och sprattla lite till i sängen och ta mig igenom den här skiten…

Lycka till till alla er som oxå försöker eller tänker försöka GO 4 IT!!!!!! Många blöta pussar på er

Annons:
[Beavis]
10/31/09, 4:27 PM
#1

Jag har sett på tv om snabbavvänjning att de söver ner patienten mer eller mindre under den värsta perioden som du beskriver, det kan ju vara svårt att göra själv, men jag som lekman utan egen erfarenhet av drogmissbruk ser ju likheten med det du säger. Prova sömnmedel om det inte föreligger risk att du blir beroende av dem också (ropar är uteslutna) Lycka till Jag hoppas verkligen du klaar dig  denna gången.

Tänk på att du måste ändra mycket sociallt när du är ren igen  för att inte falla tillbaka.

shootawild
10/31/09, 6:55 PM
#2

Har oxå hört om d.. Det har väll sina nackdelar oxå men mest fördelar tror jag. Tänkte att man kanske tänker sig för lite om man går igenom en avgiftning och inte vill göra det   igen. Men jag tror bara man tänker så i början, sen har man förträngt hur det var. Och jag tror att många med mig är just rädda för att tända av. Just för smärtan osv. Så jag tror det äe en bra ide att söva ner folk.

Sen vill jag säga tack för att du tog dig tid att skriva några rader. Speciellt efter som du har drogproblem själv. Då är det lätt att man ser ner på missbrukare. Jag själv har aldrig sett ner på någon (förutom folk som beter sig illa) men trodde alrdig i min vildaste fantasi att jag skulle börja injesera heroin. Så hela drog världen har varit som ett slag i ansiktet för mig =( Att man lurar folk, och till och med mördar. Nej fyyyy det sättet och världen e fortfarande främmande för mig. Den har även gjort mig väldigt ledsen. Har blivit  blåst på så mkt pengar. och min förra pojkvän bara skratt åt mig och tyckte ja va dum blondin som litade på folk. Men där jag vuxit upp har jag alltid kunnat det..

Socialt umgänge är jätte viktigt!! Nu har jag inte umgåtts så där jätte mkt med narkomaner…..lr min pojkvän var ju tung sådann så man kanske kan säga att jag umgåtts med dom dygnet runt.

oj oj nu vart det mycket  men skönt att få skriva av sig lite nu när man ligger här full av smärta, fick iaf tänka på nått annat en stund.

Ha det så bra och tack ….stor blöt puss!!!!

[Beavis]
10/31/09, 9:20 PM
#3

Det jag menar med att du ska tänka på vilka du umgås sedan på det viset att du inte ska vara runt personer brukar droger, För även om du bestämt dig för att slyta är det svårt att säga nej om någon erbjuder dig en lina eller lite röka "kom igen ett bloss bara".

De var dina vänner när du knarkade men de är det inte i tillfrisknad då de blir avundsjuka (ofta) och försöker locka tillbaka dig igen, kanske inte av illvilja men för att de inte vill vara ensamma i skiten.

Sök dig till dina gamla vänner ifrån innan och klipp definitivt kontakten med gamla pojkvännen som (kanske) introducerade dig för heroin och subutex.

Denna sajt är till för de som vill ha hjälp med sitt missbruk/beroende vad det än må vara, så fortsätt skriva av dig när det känns tungt. Vi bidrar med tips och anekdoter ifrån vår vardag som stöd.

shootawild
10/31/09, 10:29 PM
#4

Jo du har alldeles rätt om att det är viktigt . Känner mig bara väldigt utnyttjad och sviken. Mitt hjärta är krossat. Det har gått bra att umgås och varit jävligt tillmötes bbara för att jag haft pengar…. och pengar betyder ju mkt ocg bra grejer.Mina känslor börjar komma tillbax och jag börjar få lite distans till allt och det gör ont….fruktansvärt ont.*tår i ögat* ibland vill man bara strunta i allt för att det gör så ont, sen försöker man tänka om att jag gör allt för min egen skull osv.

Kram på dig…

Gronstedt
11/1/09, 2:08 PM
#5

Go go go, shootawild! Det är upp och ned när man försöker ta sig ur sitt beroende, massor av vilda känslor att hantera. Här är det alltid OK att vara cocky eller att vara liten och ledsen. De flesta här har ju kännt på själva hur det kan vara. Beavis har också skrivit mycket klokt, som jag bara kan instämma. Stå på dig!

PS - jag tog bort den andra tråden som började likadant som den här. Hoppas det var OK, hojta annars så lägger jag tillbaka den.

shootawild
11/1/09, 4:00 PM
#6

Nej men visst var det ok, Vet inte varför det vart så, sen kunde jag inte ta bort det för det ade gått över 1h lj vad d va.

Fuck fuck fucck nu är det 7:de dagen uten subb och ändå har jag krypningar som heter duga !!!!! Bli knäpp i huvudet och min "pojkvän" som lovde att finnas finns självklart inte =( HUr jag man göra så? Har stöttat honom genom flertalet behandlingar, LVM och fängelsesraff. Åkt land och rike runt för att häls på  honom och nu kan han inte en prata i telefonen med mig ? Varför inte bara göra slut?? Hatar att inte veta… fast man vet vilket håll det lutar åt efter så så så många år. Vill  bara gråta.. sen måst jag skicka upp en hälsning till en oerhört  fin grabb…

Andreas jag tänker på dig !!! R.I.P

Puss *många tårar över hennes kinder*

Annons:
Kia
11/2/09, 12:01 AM
#7

shootawild:) Tycker du är oerhört stark. Be om hjälp när du behöver för det är inte meningen att du ska behöva göra detta ensam. Ibland räcker det med ett samtal från en annan beroende för att man ska komma på andra tankar. Det är iallafall min egna erfarenhet. Det är trots allt en sjukdom och det vet alla vi som är beroende att det faktiskt är så. Inte botningsbar men en sjukdom man kan leva med och i tillfrisknad och det är ganska coolt att man faktiskt kan det kan jag känna.

Den är dock stark listig och falsk den där sjukdomen så stå på dig så kan du vinna…

Kram Kia

[Beavis]
11/2/09, 12:02 AM
#8

Jag måste bara fråga även om svaret kanske är uppenbart? Är din pojkvän tillbaka i missbruket? Om han är det vilket jag ju antar så är det nog tyvärr så att han är för självupptagen för att vara där för dig.. Drogerna och att slippa smärtan av  absen gör att han håller sig undan. Och som jag skrev tidigare kanske vill han inte vara ensam i sitt helvete så han stöttar dg inte i ditt tillfrisknande? Jag hoppas jag har fel. men risken är stor att jag inte har det.

En snabbavvänjning som jag såg på tv tog nästan lika lång tid som du gått hittills du får kämpa på och bita ihop ett tag ill jag vet att du klarar det om du bara bestämmer dig för det. Tveka inte att ringa någon av dina icke missbrukande vänner eller familjemedlemmar du har kvar, för att prata och kanske få lite hjälp en stund. Lycka till kram

miklo
11/8/09, 4:38 PM
#9

Tja! Hur går det!? Sub avtändningen är ju värre än när man tänder av på "varor"! Det går ju ALDRIG över tycker man när man är inne i den! Illamåendet sitter i flera månader! Kör man en "cold turkey" på Heroin så är det jävligt jobbigt, men det går iaf över på max ett par veckor! Tyvärr skulle man ju behöva bli nedsövd i en månad ifall man skulle köra "nedsövningsmetoden" vid Sub avgiftning, haha…

Vilken flopp Sub blev!? När det kom sades det att det inte gick att missbruka det, haha…!? Nu är det fler som kör med Sub än ngn annan drog!? De flesta som går i programmen verkar ju inte helnöjda heller, och knarkar vid sidan om!

Ni som aldrig provat Sub, GÖR ALDRIG DET!! Det är skönt ibörjan, men sen måste man ha det för att inte bli sjuk. Vilken sur sits när man måste betala MASSOR bara för att känna sig normal! Visserligen är det väl samma sak med de flesta droger, men just Sub är så svår att ta sig ur! Det är ju tillräckligt dyrt med "livsskulden" man har genom att bara råka finnas till! Hyra, mat m.m…….

Nu har jag gnällt färdigt, haha… Hoppas det går bra för dig iaf!

ajajaj
11/10/09, 9:09 PM
#10

hej shootawild!!! hur går det för dig?

S
5/27/21, 11:26 PM
#11

#0: hej hoppas de gick bra för dej fattar att de e typ 100zår sen du skrev men kanske kn hjälpa nån annan som går på livets andra gata .. jag har missbrukat heroin o alla droger (född 83) syrran dog när ja va va 12 .. hittade morsans alpraozolam o diazepam så benso låg mej alltid kärt . Sen börja vi länsa bilar på stereos … för o fixa tjack för stt att upprepa .. körde på från 12 till 18 då jag åkte in på utrednings hem efter 3 månader där så pro kram i Skåne.. där kom ja i kontakt med min största kärlek .. Heroin … Hon omfamnade mej o allting runt omkring försvann .. Kom ut 3 månader senare som ännu tyngre narkoman.. nu va de ut o stjäla, bekna o blåsa i början va de lugnt en röding om dan men 5 år senare va man ju uppe i 2 lax om dan habit… gjorde ett grovt brott fick sida häktad med res i 4 månader så de va en underbar avtändning… lyckades få kontrakts vård 2 år flytta långt från gbg . Men behandlings hemmet höll inte sitt kontrakt med kvv.. så ja släpptes ut efter ett år i ny stad i ett skitområde .. börja med tacket igen för heroin fanns knappt här men däremot oxy så körde på som en vilde ytterligare några år tills ja fick en volta till tände av börja träna men soc erbjöd mej subotex behandling o jag hade aldrig ens rört den skiten när ja va dålig på jonk.. men gav de en chans o nu idag efter 6 år på programmet byter dom ut mot suboxone då fick ja nog började trappa ner mej själv sakta ända ner till 2 mg per dag från 16 .. I måndags sa ja upp programmet har nu vart ren 3 dygn men bup är ju en lååångsam opioid så jag undrar bara när kommer värsta skiten ? Har bunkrat med vätske ersättning panodil soppor gabapentin vassle protein åksjuka tabletter o några bens . Än så länge har de vart hanterbart.. inte alls som jonk där man nästan dör men bara 2 veckor sen vänder de .. jag har motivation nu jag ska klara detta .. Min son är 16 o gått i mina fotspår måste försöka för mej för att sen hjälpa honom. Lycka till allihopa kämpa på kärlek till er alla.

Draken
5/28/21, 1:33 PM
#12

#11: Vad fint att du skriver ner din historia, trots att tråden är gammal. Jag tror ditt inlägg kan hjälpa många.

Jag själv har aldrig missbrukat, men min son (född 2000) är mitt i det hela och försöker ta sig ur, men det går inte så bra för honom på egen hand.
Jag och hans pappa gör vad vi kan för att hjälpa och underlätta för honom, men vi kan inte göra så mycket mer än att vara ett stöd för honom och hålla om honom när abstinensen rider honom som värst 😞

Psykiatrin i den här stan är under all kritik. Både vi och hans handläggare på socialkontoret och även hans fältassistent försöker få in honom på behandling med LVM. Han VILL sluta men han fixar det inte själv, han måste få hjälp med både avgiftning och nedtrappning. men det är ingen som lyssnar varken på oss eller honom 😔.

De vill ha mycket goda skäl om de skall "frihetsberöva" honom i 6 månader eller mer.
Sist jag körde in honom på avgiftning (ca 1 vecka sedan)släppte de honom efter 1 dygn, det fanns ingen anledning att hålla kvar honom.

Ingen anledning ??? Han bar kniv när han kom in, han var så smockfull med olika substanser och alkohol, så det är ett under att han ens stog på benen.Han var så fruktansvärd paranoid att han såg "spöken" kring varje husknut. Han sov med kniv och yxa och såg han en polisbil så fick han panik och fick för sig att de skulle mörda honom 😞

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

  • Redigerat 5/28/21, 1:36 PM av Draken
kloakmunk
8/25/22, 6:10 PM
#13

Du kan ta en dos dimor mot diarré men det är en slags opiat och kan gör att abstinensen blir mildare om du boxar i dej en halv box. Jag missbruka divor en stund och kunde klämma i mej 8 kartonger men till sist fick jag en överdos och fick läggas in. Så ta inte för mycket. Men en kartong i 5 dagar kan göra underverk mot avtändande. Samt slippa magproblemet. Det är ett tips när du ska kliva av opiater. Har laro sjäöv nu efter självmedicinering. Men har buvidal och slipper ta hela dagarna men vill ha metadon istället som jag aldrig kommer få så med hopp kanske jag får byta till munsönderfallande tablett eller film. Vill ha tablett och kunna injicera skiten. Kan va dumt men vill verkligen. Samt kunna minska dosen ett tag och få känna lite effekt någon dag ibland när man får tillfälle. Men först och främst så jag inte blir sjuk och slipper kravings och sug efter andra saker. Men om jag kan lyckas minska och sen ta en firre och må lite bra en stund och hålla på så skulle va super bra mot suget efter röka och benz. Har stilnoct till kvällen och elvanse för adhd. Men bor på ett hem och kan inte ta dom fel som man vill ibland. Personalen kommer 4 gånger om dagen och delar medicin haha aja lycka till. Prova dimor och hoppas det hjälper fridens kebabrulle

Annons:
Upp till toppen
Annons: