Etikettberoende
Läst 2171 ggr
Buddhina
2009-10-31, 23:44

Pa resa utomlands...

Hej Nu har vi varit i egypten i 4 dagar och jag tycker det gar ganska bra.Jag borjar slappna av lite mer nu efter ha varit helt fixerad pa att undvika att bli magsjuk.Handspritar handerna o tvattar handerna ofta osv…Jag marker hur min almanna osakerhet o dalig tillit kommer ut som kontrollbehov och oro o radsla sarskilt i borjan pa allt mojligt.Det gar hyfsat med maten o det ar jobbigt att ata ute varje dag och tur att vi har lagenhet…… forst forklara att jag ar vegtarian o sen inte tal mjol o socker o sen forsoka fo ratt bransle blandning med fetter o proteiner..och som sagt det gar ratt sa bra. Jag blir mer modig att be om det jag behover och annars ar det fantastiskt varmt o skont o korallreven ar fantstiska. Haft nagra sug attacker efter sott men foroker halla i programmet o vart pa tfn mote aven har o ringt programvanner o skriver osv…blev forvonad over att jag blev sa radd for allt nar vi kom hit…tror det maste vara nan sorts generell angest men i och for sig sa har livet rusat pa med dodsfall i familjen osv..skriver av mig lite nu o hoppas nan vill lasa…det har hant sa mycket i mitt liv o jag ar ju ganska ny nykteroc ar i en helt ny miljo sa det kanske r normalt att bli radd osv…??..kraam buddhina

Gronstedt
2009-11-01, 14:46

Hej Buddhina! *inte alls avis*

Det är nog inte så konstigt att det känns ängsligt i en så helt främmande miljö. Jag tycker du är bra stark som allls vågat ge dig ut!

Kia
Kia 
2009-11-02, 00:05

Hej Hej.. Ledsen att jag inte hann svara på ditt mail innan du åkte men jag tyckte att du var så väl förbered på alla sätt att jag tror inte jag hade så mycket mer att tillföra. Så jäkla starkt. Hoppas du har det riktigt skönt och att boken är bra..

Kram Kia

Buddhina
2009-11-13, 19:27

Hej,

Nu är jag hemma igen o försöker smälta allt jag var med om och det är inte lite. Detta var den värsta resan jag gjort!

Herregud jag tror allt som kunde gå fel gick fel.De första dagarna hade jag en väldig oro o rädsla för allt det nya och sakta började jag slappna.

Hotellet  intill oss satte igång med en ombyggnad av restaurangen alldeles intill oss o köket under oss 2 dagar efter vi kom dit och dom lovade o lovade att det skulle ta slut men det gjorde det inte, höll på i 10 dagar totalt med olika nivåer av störning, alltfrån maskinsåg till ett evigt hammrande o sågning av en granitskiva alldeles under vårt sovrum o.s.v…m.m ..Vi sa ifrån o kontakade ägaren till lägenheten med föga reslutat till sist fick jag ont i magen när vi efter nån utflyckt skulle tillbaka till hotellet. Ingen lugn o ro och jättedåligt med sömn. Dom jobbade o stökade till vanligtvis midnatt o en gång till 1.30.sedan började det om halv  7 -7.00 på morgonen.

Stressad o jättetrött hade jag ett vitmjölsåterfall o fick en skitläskig reaktion, blev som en zombie o ville bara äta men jag kom ur det snabbt o på rätt spår.Jag ringde programvänner o gick på tfn möten o skrev o bad o höll i programmet o det räddade mig från att stanna på rummet o äta eller börja dricka igen..

Jag tror att jag hanterat detta allt det nya om bara vi hade fått lugn o ro där vi bodde fått sova.Blev oxo magsjuk med antibiotika som följd och de sista dagarna blev jag sexuellt antastad och fick en chock som jagDet var jättejobbigt med alla stirrande muslimska män överallt, jag gick klädd i långbyxor långarmat o sjal men det hjälpte inte….usch o fy fan helt enkelt.

Jag fick en chock som jag för försöker bearbeta nu.

Som avslutning fick jag en svår allergisk reaktion på några osynliga trådar eller maskar som flöt runt i havet…antihistamin piller o salva o cirka 200 prickar som kliade som fan.Boendekostanden har vi fått tillbaka men vi sitter här med en avsmak för Egypten och försöker minnas det som faktiskt var bra. Snorklingen var fantastisk o värmen o solen o några lugna fina stunder vid havet i stillhet i solnedgången. Men det andra kunde vi varit utan särskilt övergreppet.Jag skulle prova en tröja i en affär där försäljaren antastade mig 2 ggr. Fick en chock och ytterligare ett trauma att bearbeta.. Nu mår jag rättså dåligt och är jättetrött, försöker vila o ta hand om mig..tack för att du lyssnat.buddhina

Gud vad stressad jag blev av allt detta och så enormt trött eftersom jag inte fick sova ordentligt.

[Beavis]
2009-11-15, 03:14

Välkommen hem får jag väll börja med attt säga. Trtåkigt att det blev så mycket strul med resan. Men som de säger "det som inte dödar gör dig starkare" Även om du tog dig ett återfall när det kändes som mörkast så tog du dig i kragen och avbröt snabbt och reste dig.

Jag är snarast överaskad att du inte kom hem med minst ett dussin  giftermåls erbjudanden… Så att du blev antastad hur grymt det än låter chockar mig inte heller även om det nästan förstörde din semester… Att fanskapet gjorde det två gånger är ju bara för mycket dock.

Hoppas du mår bättre nu ialla fall, som du säger försök fokuser på de fina minnena.

Buddhina
2009-11-15, 16:52

Taack. Ja idag har jag en bra dag, födelsedag o blivit så uppvaktad o ompysslad av min fina man. Så tacksam att jag har honom i mitt liv.

Ja herregud vilken resa, sdakta sakta smälter jag o försöker acceptera allt som hände.Jag slår inte på mig själv för min slip för det var omständigheter som var hemska så jag tycker nog (med lite hjälp) att jag klarade det hela riktigt bra. Jag ska ta itu med detta med övergrepp, det väckte gamla minnen o jag letar eftr en teraput som kan sånt här för jag behöver prata lite mer det känner jag.  Tack snälla för att du finns här o lyssnar bekräftar o stöttar!  kraam buddhina  som är sååååå tacksam för mitt hem o sverige.

Upp till toppen