Annons:
Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 5242 ggr
grodan78
1/1/10, 11:21 PM

Ammar - sluta med socker?

Jag är sockerberoende och åt inget socker (o mjöl osv) på nästan ett år innan graviditeten men pga illamående så åt jag vad som gick ner = mkt socker.

Nu helammar jag en 7 veckor gammal bebis och vill sluta med sockret. Jag är dock lite orolig för abstinenssymptomen, att det ska påverka min bebis på nåt sätt.

Man får ju inte banta när man ammar. Det här är ju dock inte att banta, jag äter ju inte mindre kalorier, däremot betydligt mindre kolhydrater.

Vet inte om kroppen utsöndrar "gifter" såsom när man bantar om man börjar äta sockerfritt.. nån som vet??

Annons:
Kia
1/3/10, 12:06 AM
#1

Mitt förslag är att du ställer frågan på kolhydrater.ifokus till någon av läkarna som är verksamma där. Kanske kan du få svar där hur det påverkar kroppen rent fysiskt. Jag tänker såhär iallafall att det kan ju inte vara farligt för hur man än ser det så det socker du äter går ju ut i modersmjölken så barnet får ju det i sig och att inte äta socker gör ju att modersmjölken blir mer näringsrik. Jag har ingen aning men bara en gissning. Abstinensen kanske inte påverkar barnet på det viset tänker jag då. Iallafall kan jag berätta att när jag fått min minsta sa de till mig att hålla mig ifrån sockret , godis o choklad pratade de om då. Eftersom hon hade så ont i magen hela tiden. Jag var så sjuk då i mitt beroende att jag kunde inte sluts äta och var totalt besatt av bridgeblandning just då. Jag bara kunde inte sluta och jag skämdes för vad jag utsatte mitt lilla knyte för, men det bara gick inte jag var besatt och ljög en massa för att inte avslöja mig själv att jag åt. Skämdes länge för detta kan jag säga. Därför tänker jag att det måste påverka kroppen positivt utan sockret än med och då är det ju som du säger inte bantning utan för din del välmående / Kia

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Buddhina
1/4/10, 10:03 AM
#5

Hej Jag föreslår att du ringer Bitten jonsson direkt, hon vet! kram buddhina

Upp till toppen
Annons: